[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان‌ رهبری - 1382/06/19
عنوان فیش : عزت ملی
کلیدواژه(ها) : عزت ملی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
آنچه بنده در وضع کنونی برای خودم احساس تکلیف کرده‏ام و می‏کنم و به مسئولان کشور هم توصیه می‏کنم، این است که ما میدان مجاهدت را رها نکنیم؛ مجاهدت در صحنه‏هایی که طبق تشخیص و فهم درست مسائل، بر ما تکلیف است. این مجاهدت، مهم‏ترین راهِ برون‏رفت از مشکلات است. باید مجاهدت و تلاش کرد؛ همچنان که تداوم مجاهدت و مبارزه در دوران اختناق رژیم طاغوت، توانست ما را از مشکلات عظیمی که آن روز بر کشور ما حاکم بود و ما را احاطه کرده بود، خارج کند؛ همچنان که مجاهدت دائم در دوران جنگ، توانست تهدید عظیمی را که به کشور ما متوجّه بود، از کشور برطرف کند؛ همچنان که در تمام طول بیست‏وپنج‏ساله‏ی پُر ماجرای عمر انقلاب، تداوم مبارزه و ایستادگی در مقابل مشکلات گوناگون، تنها راه علاج و برون‏رفت از مشکلات بوده است. خداوند فرموده است: «و الّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا»، «و من‏ جاهد فإنّما یجاهد لنفسه». این مجاهدت، تنها راهی است که ما در پیش داریم و بحمد اللّه ملت، مسئولان، طبقه‏ی جوان و عناصر مؤمنِ بی‏شماری که در جامعه‏ی ما هستند، آماده‏ی این مجاهدتند؛ فقط ما باید نگذاریم در عزم خودمان فتوری به وجود آید.
این مجاهدت، در میدانهای گوناگونی است که اهمّ آن‏ها یکی مجاهدت در راه حفظ استقلال کشور و عزّت ملی در برابر سیاست توسعه‏طلبی و انحصارطلبی‏ای است که امریکا در نگاه چندساله‏ی اخیر خود به دنیا دارد. این انحصارطلبی و تجاوزگری، به کشورهای دنیای اسلام یا کشورهای شرق یا محیط خاورمیانه اختصاص پیدا نمی‏کند؛ ناظر به همه‏ی دنیاست. امروز حتّی اروپاییها هم احساس می‏کنند که از سوی امریکا مورد تعرّض و تجاوز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار گرفته‏اند و این یک واقعیت است. بخشی از این سیاست توسعه‏طلبی و تجاوزطلبی متوجّه به منطقه‏ی ما و کشور ماست. در این میدان باید هوشیارانه مجاهدت و مقاومت کرد و نگذاشت استقلال کشور آسیب ببیند و عزّت ملی پایمال شود. عزّتی را که امروز به برکت اسلام و با مجاهدت مردم برای کشور به وجود آمده است، باید با همه‏ی وجود حفظ کرد؛ این یکی از میدانهای مجاهدت است.

مربوط به :بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان‌ رهبری - 1382/06/19
عنوان فیش : عزت, جهاد, عزت ملی, عزت اسلامی, عزت ملت ایران
کلیدواژه(ها) : عزت, جهاد, عزت ملی, عزت اسلامی, عزت ملت ایران
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
عزّتی را که امروز به برکت اسلام و با مجاهدت مردم برای کشور به‌وجود آمده است، باید با همه‌ی وجود حفظ کرد؛ این یکی از میدانهای مجاهدت است.