[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : عدالت اجتماعی
کلیدواژه(ها) : عدالت اجتماعی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
البته در داخل کشور، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام گیرد. در داخل کشور، حرکات عظیمی است که به عهده‌ی مسؤولان است و باید با کمک مردم کارهای بزرگی را انجام دهند و کشور را بسازند؛ هم نوسازی مادی، هم نوسازی معنوی و فرهنگی، هم تأمین و استقرار عدالت اجتماعی و هم از بین بردن فقر و محرومیت و بی‌سوادی و تبعیض و جلوگیری از رشد خصلتهای منفی در جامعه. اینها کارهایی است که باید انجام گیرد. وقتی که این کارها شد، حرکت عظیم مردم و آن جوهر معنوی انقلاب خواهد توانست کار خود را بکند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : آرمانخواهی
کلیدواژه(ها) : آرمانخواهی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
الان شما ببینید، کوچکترین مسأله‌یی که با دستاویز کردن آن بشود علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران و دولت خدمتگزار ما جنجالی در دنیا راه انداخت، استکبار به وسیله‌ی ایادی تبلیغاتی خود، آن دستاویز را می‌گیرد و می‌چسبد و جنجال به راه می‌اندازد. سعی آنها این است که این ملت را متفرق و متشتت کنند و این وحدت را از بین ببرند. سعی آنها این است که این ملت را از آرمانخواهی نسبت به اسلام و ارزشهای اسلامی دچار فراموشی کرده، سرگرم مسائل روزمره‌ی زندگی کنند. سعی آنها این است که این پشتوانه‌ی باعظمت را از اسلام و ملتهای مسلمان منطقه بگیرند و این توده‌ی مقاوم را متلاشی کنند. دوازده سال است که امریکا و استکبار از این ملت خون دل می‌خورد و می‌خواهد انتقام بگیرد؛ هوشیار باشید.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : تجربه ملت ایران
کلیدواژه(ها) : تجربه ملت ایران
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
عزیزان من! این، تجربه گرانقدری است. ما امروز یک نسل نوی شادابِ تازه به میدان وارد شده‏ای را در کشور خودمان داریم که باید از این تجربه‏ها استفاده کند. از تجربه میدان جنگ که ایستادگی در آن، شهادت و جانبازی و محرومیت از سلامتی و دوری از خانمان و راحتی و فرزندان و عزیزان را داشت، باید استفاده کند. هزاران سختی در میدان جنگ هست که فقط برای کسی که در آن شرایط قرار دارد، قابل لمس است، و لاغیر. تحمّل این سختیها، یک کار عظیم است. ایستادگی در میدان نبرد با دشمن، میدانهای اسارت، دوران جانبازی - که جانبازان ما هنوز در میدان مقاومت و ایستادگی هستند - یک کار عظیم محسوب می‏شود. عزیزان جانباز بدانند که مبارزه آنها ادامه دارد. جانبازان ما، در تمام دوران جانبازی در حال مجاهدتند. این فضیلت، مخصوص آنها و کسان و همسران و خانواده‏هایشان است، تا وقتی که ان‏شاءاللَّه سلامت و عافیت پیدا کنند.
این مجموعه ایثارها، امروز کشور ما را به این‏جا رسانده است. مگر تصوّر می‏شد که کوچک و بزرگِ ملتی تنها، بدون هیچ پشتوانه جهانی و بدون هیچ کمک قابل ذکر از سوی هیچ گوشه‏ای از قدرتهای عالم، بتواند این‏گونه در میدان جهاد مقدّس و دفاع از خود و سازندگی و استقلال و مبارزه با همه نوع فشارهای دشمنان قلدر ایستادگی کند و روزبه‏روز دشمنان را متعجّبتر نماید؟ مگر ممکن بود که بدون این گذشتها و این ایثارها و این فداکاریها، ما به این‏جا برسیم؟ هر کدام از شما که این‏جا هستید؛ چه آزادگان عزیز، چه آنهایی که هنوز دربندند، چه خانواده‏هایتان، چه فرزندانتان، چه پدران و مادرانتان، چه همسرانتان، چه خانواده‏های شهدا، چه خانواده‏های جانبازان، چه فرزندان شهدا، و همه کسانی که به نحوی رنجها را بر جسم و جان خودشان تحمّل کردند، ایثارگران و پشتیبانی کنندگان، هر کدام به سهم خودشان در به وجود آمدن این ذخیره عظیم و تمام نشدنی و بی‏نظیر ملت ایران سهیم هستند. هر کدام از شما اگر این فداکاری‏ای را که کردید، نمی‏کردید؛ این صبری را که کردید، نمی‏کردید؛ این مجموعه‏ای که امروز در اختیار ملت ایران است، به وجود نمی‏آمد و این موفّقیتها هم عاید انجام نمی‏شد. این، درس قرآن است.
در تاریخ عالم، عمر ملتها یک ساعت است. به نظر ما طولانی می‏آید؛ اما وقتی که به گذر جریان تاریخ نگاه می‏کنید، هر کدام از این ملتها ساعتی هستند و می‏آیند و می‏روند. این ساعت را طولانی کردن، خوب کردن و با افتخار به وجود آوردن، به دست آحاد ملتهاست. قرآن، این را به ما درس داده است. تجربه آن هم سخت است؛ لذا ملتها غالباً تجربه نمی‏کنند و توسریش را می‏خورند و سختیهایش را هم تحمّل می‏کنند. اما ملت ما این تجربه را انجام داد. این را قدر بدانید؛ خیلی عظیم است.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : تجربه ملت ایران
کلیدواژه(ها) : تجربه ملت ایران
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
من به شما و همه جوانان عرض می‏کنم که وعده خدا را باور کنید. وعده الهی این است که اگر اهل حق پای حقّ خودشان بایستند، حق پیروز خواهد شد. در همه مراحل این‏طور است. در دوران انقلاب این را تجربه کردید، در دوران جنگ تجربه کردید، در دوران اسارت تجربه کردید، در دوران بعد از پایان جنگ - که ملت ایران در صدد بنای دوباره کشور خود برآمد - این را تجربه کردید؛ در آینده هم باید این را یقین داشته باشید که عملی است.
هر جا دیدید که دشمنی زورگویی می‏کند، در مقابل او بایستید. این، وظیفه آحاد مردم، دولتمردان، نمایندگان مردم و کسانی است که این مملکت مسؤولیتی را به آنها سپرده است. در مقابل دشمن متجاوز، در مقابل زورگوی ظالم، در مقابل استکباری که امروز بر ارزشهای الهی و معنوی طغیان کرده است - که مظهرش هم دولت طاغوت و طغیانگر امریکاست - کوتاه نیایید. قدرتهای مادّی، هیچ غلطی نمی‏توانند بکنند. با ملتی که ایستاده و به نیروی خود تکیه کرده است، هیچ کاری نمی‏توانند بکنند. همه راهها به روی آنها بسته است.
اگر سختگیری کنند، آنها ضرر می‏کنند. اگر فشار وارد بیاورند، آنها ضرر می‏کنند. اگر حمله کنند، آنها ضرر می‏کنند؛ چون جوهر ایستادگی و مقاومت در یک ملت، جوهر نفیس و گرانقدری است. با همین جوهر است که ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهی، با کمکهای معنوی غیبی و با ادعیّه زاکیّه و هدایتهای معنوی ولی‏اللَّه‏الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدّن اسلامی را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدّن اسلامی را برافراشته نماید. این، آینده قطعی شماست. جوانان، خودشان را برای این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهای مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش :پیشرفت مادی و معنوی ملت در گروی تلاش
کلیدواژه(ها) : پیشرفت, تلاشگری, تنبلی
نوع(ها) : قرآن

متن فیش :
امروز حرف اصلی من به شما عزیزان و همه‌ی ملت ایران این است که به هیچ فردی، به هیچ ملتی و به هیچ جمعیتی، از خزانه‌ی غیبت الهی هیچ چیز نمی‌دهند، مگر با تلاش و کوشش. ملتهای تنبل و بی‌حال، از افتخارات ملی نصیبی نخواهند برد. مجموعه‌های بی‌همّت و بیکاره، به خدمات و به شایستگیهای بزرگ دست نخواهند یافت. افرادی که نخواهند تلاش کنند و زحمت بکشند، در بازار معنویّت و در سودای عشق و ایمان و تقوا و فضایل معنوی، چیزی گیرشان نخواهد آمد: «لیس للانسان الّا ما سعی‌«(1). هم در دنیای مادّی این‌طور است؛ یعنی ملتهایی که کار کنند، فکر کنند، ابتکار کنند، سختیها را تحمّل کنند، به امکانات مادّی و رفاه و پیشرفت خواهند رسید، و هم در میدان معنویّات این‌گونه است: ملتهایی که تلاش کنند، مجاهدت کنند، ایثار کنند و از کار و فداکاری نترسند، خدای متعال به آنها همه چیز خواهد داد.
1 ) سوره مبارکه النجم آیه 39
وَأَن لَيسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ
ترجمه :
و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست،


مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش :گشودن درهای فَرَج الهی به شرط مجاهدت همراه ایستادگی
کلیدواژه(ها) : آزادگان, مقاومت
نوع(ها) : قرآن

متن فیش :
مسأله‌ی آزادگان، مسأله‌ی بزرگی است. به فیلمهای تبلیغاتی غربیها و دیگران در زمینه‌ی مسائل نظامی و مسائل مربوط به اسارتهایشان نگاه نکنید. هیچ ملتی نتوانسته است از قشرهای مختلف، مجموعه‌ای جوان و رزمنده به وجود آوَرد که در سخت‌ترین شرایطِ اسارت، شخصیت انقلابی و ایمانی و روح رزمندگی را آن‌چنان حفظ کنند، که آزادگان ما در دوران اسارت حفظ کردند؛ در حالی که یقیناً آنچه ملت ایران از حوادث دوران اسارت این عزیزان می‌داند، بخشی از مجموعه‌ی عظیمی از حوادث است.
مگر می‌شود این حادثه را تشریح کرد؟ مگر رنجهای لحظه لحظه‌ی اسارت را می‌شود در کلمات گنجاند، یا با زبان ادبیّات و هنر تبیین کرد؟ شنیدن، مانند دیدن و لمس کردن نیست. اینها ایستادگی و مقاومت کردند. شاید در آن لحظه‌ای که آزادگان عزیز ما در اردوگاههایی با نگهبانان غلاظ و شداد دشمن روبه‌رو بودند و ایستادگی می‌کردند، بعضی از آنها امیدی هم به آزادی خودشان نداشتند. شاید در میان آنها کسانی هم بودند که خسته می‌شدند و می‌گفتند تا کی؟ اما سنّت الهی این است که «فانّ مع العسر یسرا، انّ مع العسر یسرا».(1)
اگر سختیها را تحمّل کردید، خدای متعال درهای فَرَج را خواهد گشود. اگر مجاهدت در راه خدا را بر جسم و نفس خودتان هموار کردید، خدای متعال روشنایی فَرَج را به شما نشان خواهد داد و درهای فَرَج را به روی شما باز خواهد کرد: «و من یتّق اللَّه یجعل له مخرجاً و یرزقه من حیث لایحتسب»(2). خدای متعال به برکت مجاهدت و به شرط ایستادگی، بیرون از دایره‌ی محاسبه‌ی معمولی عقول بشری، درها را باز و راهها را هموار می‌کند.
1 ) سوره مبارکه الشرح آیه 5
فَإِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا
ترجمه :
به یقین با (هر) سختی آسانی است!

1 ) سوره مبارکه الشرح آیه 6
إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا
ترجمه :
(آری) مسلّماً با (هر) سختی آسانی است،

2 ) سوره مبارکه الطلاق آیه 2
فَإِذا بَلَغنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمسِكوهُنَّ بِمَعروفٍ أَو فارِقوهُنَّ بِمَعروفٍ وَأَشهِدوا ذَوَي عَدلٍ مِنكُم وَأَقيمُوا الشَّهادَةَ لِلَّهِ ۚ ذٰلِكُم يوعَظُ بِهِ مَن كانَ يُؤمِنُ بِاللَّهِ وَاليَومِ الآخِرِ ۚ وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجًا
ترجمه :
و چون عده آنها سرآمد، آنها را بطرز شایسته‌ای نگه دارید یا بطرز شایسته‌ای از آنان جدا شوید؛ و دو مرد عادل از خودتان را گواه گیرید؛ و شهادت را برای خدا برپا دارید؛ این چیزی است که مؤمنان به خدا و روز قیامت به آن اندرز داده می‌شوند! و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند،

2 ) سوره مبارکه الطلاق آیه 3
وَيَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ ۚ وَمَن يَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيءٍ قَدرًا
ترجمه :
و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!


مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : وعده‌های الهی
کلیدواژه(ها) : وعده‌های الهی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
من به شما و همه‏ی جوانان عرض می‏کنم که وعده‏ی خدا را باور کنید. وعده‏ی الهی این است که اگر اهل حق پای حقّ خودشان بایستند، حق پیروز خواهد شد. در همه‏ی مراحل این‏طور است. در دوران انقلاب این را تجربه کردید، در دوران جنگ تجربه کردید، در دوران اسارت تجربه کردید، در دوران بعد از پایان جنگ که ملت ایران در صدد بنای دوباره‏ی کشور خود برآمد این را تجربه کردید؛ در آینده هم باید این را یقین داشته باشید که عملی است.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : حقوق بشر
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
امروز دنیا، دنیای ظلم و دروغ و فریب است. پرچم دفاع از حقوق بشر را کسانی به دوش گرفته‌اند که بزرگترین دشمنان حقوق بشرند! در رأس آنها هم دولت امریکاست. ببینید در داخل کشورشان، با سیاهان چه می‌کنند! این‌که دیگر خبر از گذشته نیست. خبر از پنجاه سال، صد سال پیش نیست که بگویند ما حالا اصلاح کرده‌ایم. متعلق به همین امروز است؛ در شهرهای بزرگ کشور امریکاست. ببینید؛ هنوز مسأله‌ی تبعیض نژادی در آن کشوری که مدعی آزادی و حقوق بشر است، حل نشده است. هنوز انسانی به جرم پوست سیاه، تأمین ندارد که در آن جامعه زندگی کند! یک وقت اگر لازم باشد، به جرم سیاه پوست بودن، پلیسی او را تا حد کشتن کتک می‌زند! اینها ادعای حقوق بشر می‌کنند! اینها چشم خود را بر جنایات وحشت‌آور حکومت غاصب صهیونیست می‌بندند. ببینید در همین چند روز گذشته، صهیونیسها با مردم بی‌پناه شهرهای لبنان - صیدا و غیره - چه کردند! این بمبارانها، این آدم‌رباییها، این کشتارها؛ اینها همه جنایت است. همه‌ی اینها - به اصطلاح آقایان - حرکات ضد حقوق بشر است. طرفداران حقوق بشر، هیچ احساس نمی‌کنند که ضد حقوق بشر در آن‌جا انجام می‌گیرد. اگر یک فلسطینی از جان گذشته و ستمدیده فریادی بزند و حرکت خشم‌آگینی بکند، دستگاههای تبلیغاتی و سیاسیشان به راه می‌افتد؛ اما این همه جنایت علیه ملت فلسطین و ملت لبنان از طرف آنها نادیده گرفته می‌شود! امروز پرچم حقوق بشر را چنین کسانی بردوش گرفته‌اند! این، دنیای فریب نیست؟ دنیای دروغ نیست؟! دنیای تزویر نیست؟! قبلا می‌گفتند که سیاست، تزویر است؛ اما اینها ادعای حقوق بشرشان تزویر است؛ اساس کار بین‌المللی‌شان بر تزویر است؛ فقط مسأله‌ی سیاست نیست.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : استفاده از تجربه, تجربه‌های دفاع مقدس, جوان امروز انقلاب اسلامی
کلیدواژه(ها) : استفاده از تجربه, تجربه‌های دفاع مقدس, جوان امروز انقلاب اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
ما امروز یک نسل نوی شادابِ تازه به میدان وارد شده‌ای را در کشور خودمان داریم که باید از از تجربه میدان جنگ که ایستادگی در آن، شهادت و جانبازی و محرومیت از سلامتی و دوری از خانمان و راحتی و فرزندان و عزیزان را داشت، استفاده کند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : دفاع مقدس, جنگ, شرایط سخت
کلیدواژه(ها) : دفاع مقدس, جنگ, شرایط سخت
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
هزاران سختی در میدان جنگ هست که فقط برای کسی که در آن شرایط قرار دارد، قابل لمس است، و لاغیر. تحمّل این سختیها، یک کار عظیم است.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : مقاومت, جانبازان
کلیدواژه(ها) : مقاومت, جانبازان
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
ایستادگی در میدان نبرد با دشمن، میدانهای اسارت، دوران جانبازی یک کار عظیم محسوب می‌شود.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : مقاومت, جانبازان
کلیدواژه(ها) : مقاومت, جانبازان
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
جانبازان ما هنوز در میدان مقاومت و ایستادگی هستند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : جانبازان, جانبازان
کلیدواژه(ها) : جانبازان, جانبازان
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
عزیزان جانباز بدانند که مبارزه‌ی آنها ادامه دارد.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : جهاد, جانبازان, جانبازان
کلیدواژه(ها) : جهاد, جانبازان, جانبازان
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
جانبازان ما، در تمام دوران جانبازی در حال مجاهدتند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : ایثار, ایران
کلیدواژه(ها) : ایثار, ایران
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
این مجموعه‌ی ایثارها، امروز کشور ما را به این‌جا رسانده است.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : حقوق بشر, ایالات متحده امریکا, دشمن, دروغ
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر, ایالات متحده امریکا, دشمن, دروغ
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
امروز دنیا، دنیای ظلم و دروغ و فریب است. پرچم دفاع از حقوق بشر را کسانی به دوش گرفته‌اند که بزرگترین دشمنان حقوق بشرند! در رأس آنها هم دولت امریکاست.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : مردم, ایستادگی ملت ایران
کلیدواژه(ها) : مردم, ایستادگی ملت ایران
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
ملت ایران ایستاده است و می‌تواند بایستد.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : عبرت‌های انقلاب
کلیدواژه(ها) : عبرت‌های انقلاب
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
بزرگترین گناه سردمداران و سلاطین و حکّام فاسد در جوامع بشری و در گذشته‏ی ایران عزیز ما این بوده است که مردم را از این حقیقت بیگانه نگهداشتند و آن‏ها را به سمت کار و تلاش و فداکاری و ایثار سوق ندادند. بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی آن است که این درس را به مردم داد، این راه را در مقابل مردم باز کرد و امام راحل و بزرگوار آن رهبر عظیم‏الشّأن استثنایی بی‏نظیر زمان ما بزرگترین افتخارش این بود که خود در این راه پیش‏قدم بوده و حرکت کرده است. ننشست که به دیگران بگوید شما بکنید. خودش در پیشاپیش حرکت عمومی ملت ایران و جلوتر از همه راه افتاد. شما عزیزان، محصول چنین فضای مبارکی هستید.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : تمدن‌سازی نوین اسلامی
کلیدواژه(ها) : تمدن‌سازی نوین اسلامی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
هرجا دیدید كه دشمنی زورگویی می‏كند، در مقابل او بایستید. این، وظیفه‏ی آحاد مردم، دولتمردان، نمایندگان مردم و كسانی است كه این مملكت مسئولیتی را به آن‏ها سپرده است. در مقابل دشمن متجاوز، در مقابل زورگوی ظالم، در مقابل استكباری كه امروز بر ارزشهای الهی و معنوی طغیان كرده است كه مظهرش هم دولت طاغوت و طغیان‏گر امریكاست كوتاه نیایید. قدرتهای مادّی، هیچ غلطی نمی‏توانند بكنند. با ملتی كه ایستاده و به نیروی خود تكیه كرده است، هیچ كاری نمی‏توانند بكنند. همه‏ی راه‏ها به روی آن‏ها بسته است.
اگر سخت‏گیری كنند، آن‏ها ضرر می‏كنند. اگر فشار وارد بیاورند، آن‏ها ضرر می‏كنند. اگر حمله كنند، آن‏ها ضرر می‏كنند؛ چون جوهر ایستادگی و مقاومت در یك ملت، جوهر نفیس و گران‏قدری است. با همین جوهر است كه ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهی، با كمكهای معنوی غیبی و با ادعیه‏ی زاكیه و هدایتهای معنوی ولی اللّه الاعظم أرواحنا فداه خواهد توانست تمدّن اسلامی را بار دیگر در عالم سر بلند كند و كاخ باعظمت تمدّن اسلامی را برافراشته نماید. این، آینده‏ی قطعی شماست. جوانان، خودشان را برای این حركت عظیم آماده كنند. نیروهای مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : تلاشگری
کلیدواژه(ها) : تلاشگری
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
به هیچ فردی، ملتی و جمعیتی، از خزانه‌ی غیبت الهی هیچ چیز نمی‌دهند، مگر با تلاش و كوشش.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : تلاشگری, جهاد
کلیدواژه(ها) : تلاشگری, جهاد
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
ملتهایی كه تلاش كنند، مجاهدت كنند، ایثار كنند و از كار وفداكاری نترسند، خدای متعال به آنها همه چیز خواهد داد.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : مقاومت
کلیدواژه(ها) : مقاومت
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
فقط با ايستادگى و مقاومت است كه يك ملت مى‌تواند روى پاى خود بايستد، حق انسانى خود را به دست آورد و زندگى افتخارآميزى را كه براى او، هم دنيا و هم آخرت است، كسب كند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : وعده‌های الهی, پیروزی حق
کلیدواژه(ها) : وعده‌های الهی, پیروزی حق
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
وعده‌ى خدا را باور كنيد. وعده‌ى الهى اين است كه اگر اهل حق پاى حق خودشان بايستند، حق پيروز خواهد شد.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : مقاومت ملت ایران
کلیدواژه(ها) : مقاومت ملت ایران
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
هر جا دیدید که دشمنى زورگویى مى‌کند، در مقابل او بایستید. این، وظیفه آحاد مردم، دولتمردان، نمایندگان مردم و کسانى است که این مملکت مسؤولیتى را به آنها سپرده است. در مقابل دشمن متجاوز، در مقابل زورگوى ظالم، در مقابل استکبارى که امروز بر ارزشهاى الهى و معنوى طغیان کرده است - که مظهرش هم دولت طاغوت و طغیانگر امریکاست - کوتاه نیایید. قدرتهاى مادّى، هیچ غلطى نمى‌توانند بکنند. با ملتى که ایستاده و به نیروى خود تکیه کرده است، هیچ کارى نمى‌توانند بکنند. همه راهها به روى آنها بسته است.

اگر سختگیرى کنند، آنها ضرر مى‌کنند. اگر فشار وارد بیاورند، آنها ضرر مى‌کنند. اگر حمله کنند، آنها ضرر مى‌کنند؛ چون جوهر ایستادگى و مقاومت در یک ملت، جوهر نفیس و گرانقدرى است. با همین جوهر است که ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با کمکهاى معنوى غیبى و با ادعیّه زاکیّه و هدایتهاى معنوى ولى‌اللَّه‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدّن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدّن اسلامى را برافراشته نماید. این، آینده قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : نقش زنان در دفاع مقدس
کلیدواژه(ها) : نقش زنان در دفاع مقدس
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
اگر سختیها را تحمّل کردید، خدای متعال درهای فَرَج را خواهد گشود. اگر مجاهدت در راه خدا را بر جسم و نفس خودتان هموار کردید، خدای متعال روشنایی فَرَج را به شما نشان خواهد داد و درهای فَرَج را به روی شما باز خواهد کرد: «و من یتّق اللَّه یجعل له مخرجاً و یرزقه من حیث لایحتسب». خدای متعال به برکت مجاهدت و به شرط ایستادگی، بیرون از دایره محاسبه معمولی عقول بشری، درها را باز و راهها را هموار میکند.
 
عزیزان من! این، تجربه گرانقدری است. ما امروز یک نسل نوی شادابِ تازه به میدان وارد شده‌ای را در کشور خودمان داریم که باید از این تجربه‌ها استفاده کند. از تجربه میدان جنگ که ایستادگی در آن، شهادت و جانبازی و محرومیت از سلامتی و دوری از خانمان و راحتی و فرزندان و عزیزان را داشت، باید استفاده کند. هزاران سختی در میدان جنگ هست که فقط برای کسی که در آن شرایط قرار دارد، قابل لمس است، و لاغیر. تحمّل این سختیها، یک کار عظیم است. ایستادگی در میدان نبرد با دشمن، میدانهای اسارت، دوران جانبازی - که جانبازان ما هنوز در میدان مقاومت و ایستادگی هستند - یک کار عظیم محسوب میشود. عزیزان جانباز بدانند که مبارزه آنها ادامه دارد. جانبازان ما، در تمام دوران جانبازی در حال مجاهدتند. این فضیلت، مخصوص آنها و کسان و همسران و خانواده‌هایشان است، تا وقتی که ان‌شاءاللَّه سلامت و عافیت پیدا کنند.
 
این مجموعه ایثارها، امروز کشور ما را به این‌جا رسانده است. مگر تصوّر میشد که کوچک و بزرگِ ملتی تنها، بدون هیچ پشتوانه جهانی و بدون هیچ کمک قابل ذکر از سوی هیچ گوشه‌ای از قدرتهای عالم، بتواند این‌گونه در میدان جهاد مقدّس و دفاع از خود و سازندگی و استقلال و مبارزه با همه نوع فشارهای دشمنان قلدر ایستادگی کند و روزبه‌روز دشمنان را متعجّبتر نماید؟ مگر ممکن بود که بدون این گذشتها و این ایثارها و این فداکاریها، ما به این‌جا برسیم؟ هر کدام از شما که این‌جا هستید؛ چه آزادگان عزیز، چه آنهایی که هنوز دربندند، چه خانواده‌هایتان، چه فرزندانتان، چه پدران و مادرانتان، چه همسرانتان، چه خانواده‌های شهدا، چه خانواده‌های جانبازان، چه فرزندان شهدا، و همه کسانی که به نحوی رنجها را بر جسم و جان خودشان تحمّل کردند، ایثارگران و پشتیبانی کنندگان، هر کدام به سهم خودشان در به وجود آمدن این ذخیره عظیم و تمام نشدنی و بی‌نظیر ملت ایران سهیم هستند. هر کدام از شما اگر این فداکاریای را که کردید، نمیکردید؛ این صبری را که کردید، نمیکردید؛ این مجموعه‌ای که امروز در اختیار ملت ایران است، به وجود نمیآمد و این موفّقیتها هم عاید انجام نمیشد. این، درس قرآن است.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : حمایت از محرومان
کلیدواژه(ها) : حمایت از محرومان
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
در داخل کشور، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام گیرد. در داخل کشور، حرکات عظیمی است که به عهده مسؤولان است و باید با کمک مردم کارهای بزرگی را انجام دهند و کشور را بسازند؛ هم نوسازی مادّی، هم نوسازی معنوی و فرهنگی، هم تأمین و استقرار عدالت اجتماعی و هم از بین بردن فقر و محرومیت و بیسوادی و تبعیض و جلوگیری از رشد خصلتهای منفی در جامعه. اینها کارهایی است که باید انجام گیرد. وقتی که این کارها شد، حرکت عظیم مردم و آن جوهر معنوىِ انقلاب خواهد توانست کار خود را بکند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش :استفاده از تجاربِ ایستادگی میدان جنگ
کلیدواژه(ها) : حفظ و ترویجِ فرهنگ و معارف دفاع مقدس
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
عزیزان من! این، تجربه گرانقدری است. ما امروز یک نسل نوی شادابِ تازه به میدان وارد شده‌ای را در کشور خودمان داریم که باید از این تجربه‌ها استفاده کند. از تجربه میدان جنگ که ایستادگی در آن، شهادت و جانبازی و محرومیت از سلامتی و دوری از خانمان و راحتی و فرزندان و عزیزان را داشت، باید استفاده کند. هزاران سختی در میدان جنگ هست که فقط برای کسی که در آن شرایط قرار دارد، قابل لمس است، و لاغیر. تحمّل این سختیها، یک کار عظیم است. ایستادگی در میدان نبرد با دشمن، میدانهای اسارت، دوران جانبازی - که جانبازان ما هنوز در میدان مقاومت و ایستادگی هستند - یک کار عظیم محسوب میشود.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش :ایستادگی یک ملت در مقابل قدرتهای عالم
کلیدواژه(ها) : دستاوردهای ایران اسلامی در دفاع مقدس
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
مجموعه ایثارها، امروز کشور ما را به این‌جا رسانده است. مگر تصوّر میشد که کوچک و بزرگِ ملتی تنها، بدون هیچ پشتوانه جهانی و بدون هیچ کمک قابل ذکر از سوی هیچ گوشه‌ای از قدرتهای عالم، بتواند این‌گونه در میدان جهاد مقدّس و دفاع از خود و سازندگی و استقلال و مبارزه با همه نوع فشارهای دشمنان قلدر ایستادگی کند و روزبه‌روز دشمنان را متعجّبتر نماید؟ مگر ممکن بود که بدون این گذشتها و این ایثارها و این فداکاریها، ما به این‌جا برسیم؟ چه آزادگان عزیز، چه آنهایی که هنوز دربندند، چه خانواده‌هایتان، چه فرزندانتان، چه پدران و مادرانتان، چه همسرانتان، چه خانواده‌های شهدا، چه خانواده‌های جانبازان، چه فرزندان شهدا، و همه کسانی که به نحوی رنجها را بر جسم و جان خودشان تحمّل کردند، ایثارگران و پشتیبانی کنندگان، هر کدام به سهم خودشان در به وجود آمدن این ذخیره عظیم و تمام نشدنی و بی‌نظیر ملت ایران سهیم هستند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش :مقاومت ایمانی و انقلابی آزادگان ما در دوران اسارت
کلیدواژه(ها) : ایستادگی و مجاهدت های ملت و رزمندگان
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
مسأله آزادگان، مسأله بزرگی است. به فیلمهای تبلیغاتی غربیها و دیگران در زمینه مسائل نظامی و مسائل مربوط به اسارتهایشان نگاه نکنید. هیچ ملتی نتوانسته است از قشرهای مختلف، مجموعه‌ای جوان و رزمنده به وجود آوَرد که در سخت‌ترین شرایطِ اسارت، شخصیت انقلابی و ایمانی و روح رزمندگی را آن‌چنان حفظ کنند، که آزادگان ما در دوران اسارت حفظ کردند؛ در حالی که یقیناً آنچه ملت ایران از حوادث دوران اسارت این عزیزان میداند، بخشی از مجموعه عظیمی از حوادث است.
مگر میشود این حادثه را تشریح کرد؟ مگر رنجهای لحظه لحظه اسارت را میشود در کلمات گنجاند، یا با زبان ادبیّات و هنر تبیین کرد؟ شنیدن، مانند دیدن و لمس کردن نیست. اینها ایستادگی و مقاومت کردند. شاید در آن لحظه‌ای که آزادگان عزیز ما در اردوگاههایی با نگهبانان غلاظ و شداد دشمن روبه‌رو بودند و ایستادگی میکردند، بعضی از آنها امیدی هم به آزادی خودشان نداشتند. شاید در میان آنها کسانی هم بودند که خسته میشدند و میگفتند تا کی؟ اما سنّت الهی این است که «فانّ مع العسر یسرا، انّ مع العسر یسرا».اگر سختیها را تحمّل کردید، خدای متعال درهای فَرَج را خواهد گشود. اگر مجاهدت در راه خدا را بر جسم و نفس خودتان هموار کردید، خدای متعال روشنایی فَرَج را به شما نشان خواهد داد و درهای فَرَج را به روی شما باز خواهد کرد: «و من یتّق اللَّه یجعل له مخرجاً و یرزقه من حیث لایحتسب». خدای متعال به برکت مجاهدت و به شرط ایستادگی، بیرون از دایره محاسبه معمولی عقول بشری، درها را باز و راهها را هموار میکند.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : حقوق بشر آمریکایی
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر آمریکایی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
پرچم دفاع از حقوق بشر را کسانی به دوش گرفته‌اند که بزرگترین دشمنان حقوق بشرند! در رأس آنها هم دولت امریکاست.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : حقوق بشر آمریکایی
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر آمریکایی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
هنوز انسانی به جرم پوست سیاه، تأمین ندارد که در جامعه امریکا زندگی کند! یک وقت اگر لازم باشد، به جرم سیاه پوست بودن، پلیسی او را تا حدّ کشتن کتک میزند! اینها ادّعای حقوق بشر میکنند!

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : جهاد
کلیدواژه(ها) : جهاد
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
خدای متعال به برکت مجاهدت و به شرط ایستادگی، بیرون از دایره محاسبه معمولی عقول بشری، درها را باز و راهها را هموار میکند

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : جهاد
کلیدواژه(ها) : جهاد
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
جانبازان ما، در تمام دوران جانبازی در حال مجاهدتند

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : امام خمینی(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)
کلیدواژه(ها) : امام خمینی(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
امام راحل و بزرگوار ننشست که به دیگران بگوید شما کار را انجام دهید؛ خودش در پیشاپیش حرکت عمومی ملت ایران و جلوتر از همه راه افتاد.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : حقوق بشر آمریکایی
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر آمریکایی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
پرچم دفاع از حقوق بشر را کسانی به دوش گرفته‌اند که بزرگترین دشمنان حقوق بشرند! در رأس آنها هم دولت امریکاست.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : حقوق بشر آمریکایی
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر آمریکایی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
هنوز انسانی به جرم پوست سیاه، تأمین ندارد که در جامعه امریکا زندگی کند! یک وقت اگر لازم باشد، به جرم سیاه پوست بودن، پلیسی او را تا حدّ کشتن کتک میزند! اینها ادّعای حقوق بشر میکنند!

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : حقوق بشر آمریکایی
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر آمریکایی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
امروز دنیا، دنیای ظلم و دروغ و فریب است. پرچم دفاع از حقوق بشر را کسانی به دوش گرفته‌اند که بزرگترین دشمنان حقوق بشرند! در رأس آنها هم دولت امریکاست. ببینید در داخل کشورشان، با سیاهان چه میکنند! این‌که دیگر خبر از گذشته نیست. خبر از پنجاه سال، صد سال پیش نیست که بگویند ما حالا اصلاح کرده‌ایم. متعلّق به همین امروز است؛ در شهرهای بزرگِ کشورِ امریکاست. ببینید؛ هنوز مسأله تبعیض نژادی در آن کشوری که مدّعی آزادی و حقوق بشر است، حل نشده است. هنوز انسانی به جرم پوست سیاه، تأمین ندارد که در آن جامعه زندگی کند! یک وقت اگر لازم باشد، به جرم سیاه پوست بودن، پلیسی او را تا حدّ کشتن کتک میزند! اینها ادّعای حقوق بشر میکنند! اینها چشم خود را بر جنایات وحشت‌آور حکومت غاصب صهیونیست میبندند. ببینید در...گذشته، صهیونیسها با مردم بیپناه شهرهای لبنان - صیدا و غیره - چه کردند! این بمبارانها، این آدم‌رباییها، این کشتارها؛ اینها همه جنایت است. همه اینها - به اصطلاح آقایان - حرکات ضدّ حقوق بشر است. طرفداران حقوق بشر، هیچ احساس نمیکنند که ضدّ حقوق بشر در آن جا انجام میگیرد. اگر یک فلسطینىِ از جان گذشته و ستمدیده فریادی بزند و حرکت خشم‌آگینی بکند، دستگاههای تبلیغاتی و سیاسیشان به راه میافتد؛ اما این همه جنایت علیه ملت فلسطین و ملت لبنان از طرف آنها نادیده گرفته میشود! امروز پرچم حقوق بشر را چنین کسانی بردوش گرفته‌اند! این، دنیای فریب نیست؟ دنیای دروغ نیست!؟ دنیای تزویر نیست!؟ قبلاً میگفتند که سیاست، تزویر است؛ اما اینها ادّعای حقوق بشرشان تزویر است؛ اساس کار بین‌المللیشان بر تزویر است

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : جانبازان
کلیدواژه(ها) : جانبازان
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
ایستادگی در میدان نبرد با دشمن، .میدانهای اسارت، دوران جانبازی - که جانبازان ما هنوز در میدان مقاومت و ایستادگی هستند ‌‌- یک کار عظیم محسوب می شود. عزیزان جانباز بدانند که مبارزه آنها ادامه دارد. جانبازان ما، در تمام دوران جانبازی در حال ‌مجاهدتند. این فضیلت، مخصوص آنها و کسان و همسران و خانواده‌هایشان است، تا وقتی که ان‌شاءاللَّه سلامت و عافیت پیدا ‌کنند‌.‌ ‌

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : جانبازان
کلیدواژه(ها) : جانبازان
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
عزیزان جانباز بدانند که مبارزه آنها ادامه دارد. جانبازان ما، در تمام دوران جانبازی در حال مجاهدتند. این فضیلت، مخصوص آنها ‌و کسان و همسران و خانواده‌هایشان است، تا وقتی که ان‌شاءاللَّه سلامت و عافیت پیدا کنند‌.‌ ‌

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : تزکیه نفس
کلیدواژه(ها) : تزکیه نفس
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
اگر سختیها را تحمّل کردید، خدای متعال درهای فَرَج را خواهد گشود. اگر مجاهدت در راه خدا را بر جسم و نفس خودتان هموار ‌کردید، خدای متعال روشنایی فَرَج را به شما نشان خواهد داد و درهای فَرَج را به روی شما باز خواهد کرد: «و من یتّق اللَّه یجعل له ‌مخرجاً و یرزقه من حیث لایحتسب». خدای متعال به برکت مجاهدت و به شرط ایستادگی، بیرون از دایره محاسبه معمولی عقول بشری، ‌درها را باز و راهها را هموار میکند.‌

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : آزادی فلسطین
کلیدواژه(ها) : آزادی فلسطین
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
آنهایی که خیال میکنند ملتی مثل ملت فلسطین را میشود با مذاکره و التماس کردن و گدایی نجات داد، سخت در اشتباهند. ‌فقط با ایستادگی و مقاومت است که یک ملت میتواند روی پای خود بایستد، حقّ انسانی خود را به دست آوَرد و زندگی ‌افتخارآمیزی را که برای او، هم دنیا و هم آخرت است، کسب کند‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : استقامت ملی
کلیدواژه(ها) : استقامت ملی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
فقط با ایستادگی و مقاومت است که یک ملت میتواند روی پای خود بایستد، حقّ انسانی خود را به دست آوَرد و زندگی ‌افتخارآمیزی را که برای او، هم دنیا و هم آخرت است، کسب کند‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : استقامت ملی
کلیدواژه(ها) : استقامت ملی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
هر جا دیدید که دشمنی زورگویی میکند، در مقابل او بایستید. این، وظیفه آحاد مردم، دولتمردان، نمایندگان مردم و کسانی است ‌که این مملکت مسؤولیتی را به آنها سپرده است. در مقابل دشمن متجاوز، در مقابل زورگوی ظالم، در مقابل استکباری که امروز بر ‌ارزشهای الهی و معنوی طغیان کرده است - که مظهرش هم دولت طاغوت و طغیانگر امریکاست - کوتاه نیایید. قدرتهای مادّی، ‌هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. با ملتی که ایستاده و به نیروی خود تکیه کرده است، هیچ کاری نمیتوانند بکنند. همه راهها به روی ‌آنها بسته است‌.‌‌ اگر سختگیری کنند، آنها ضرر میکنند. اگر فشار وارد بیاورند، آنها ضرر میکنند. اگر حمله کنند، آنها ضرر میکنند؛ ‌چون جوهر ایستادگی و مقاومت در یک ملت، جوهر نفیس و گرانقدری است. با همین جوهر است که ملت ایران به فضل پروردگار، ‌با هدایت الهی، با کمکهای معنوی غیبی و با ادعیّه زاکیّه و هدایتهای معنوی ولیاللَّه‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدّن ‌اسلامی را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدّن اسلامی را برافراشته نماید. ‌

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا - 1376/05/29
عنوان فیش : سنت‌های الهی
کلیدواژه(ها) : سنت‌های الهی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
شاید در آن لحظه‌ای که آزادگان عزیز ما در اردوگاههایی با نگهبانان غلاظ و شداد دشمن روبه‌رو بودند و ایستادگی میکردند، ‌بعضی از آنها امیدی هم به آزادی خودشان نداشتند. شاید در میان آنها کسانی هم بودند که خسته میشدند و میگفتند تا کی؟ اما ‌سنّت الهی این است که «فانّ مع العسر یسرا، انّ مع العسر یسرا‌».‌‌ اگر سختیها را تحمّل کردید، خدای متعال درهای فَرَج را خواهد ‌گشود. اگر مجاهدت در راه خدا را بر جسم و نفس خودتان هموار کردید، خدای متعال روشنایی فَرَج را به شما نشان خواهد داد و ‌درهای فَرَج را به روی شما باز خواهد کرد: «و من یتّق اللَّه یجعل له مخرجاً و یرزقه من حیث لایحتسب». خدای متعال به برکت ‌مجاهدت و به شرط ایستادگی، بیرون از دایره محاسبه معمولی عقول بشری، درها را باز و راهها را هموار میکند‌.‌