[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم و میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) - 1375/03/16
عنوان فیش : عزت ملی
کلیدواژه(ها) : عزت ملی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
در داخل کشور ما نیز همین‏طور است. ملت ما اگر می‏خواهد این راه عزّت را دنبال کند، باید یاد و نام امام را روز به روز زنده‏تر کند. اگر ملت می‏خواهد به برکت بازوان توانا و ابتکار و خلّاقیّت خودش، ایران را بسازد که مایه‏ی غبطه‏ی ملتها و کشورها باشد، باید روز به روز به دستورات امام بیشتر توجّه کند. بعضی دلهای غافل، ممکن است خیال کنند یا تبلیغ نمایند که راه امام و خطّ امام، معنویّات و آخرت را برای مردم تأمین می‏کند؛ اما دنیایشان آباد نمی‏شود! این، خطاست. راه خدا برای انسانها، دنیا و آخرت را آباد می‏کند؛ زندگی را شیرین و آسان می‏کند و فشار تحمیل دشمن را از سر آن‏ها برمی‏دارد و کم می‏کند. راه خدا این‏گونه است و راه امام نیز همین راه خداست.
ملت ایران به خاطر دخالت بیگانگان و حکومتهای فاسد و حکومت جبّار پهلوی و قاجار- که این دو سلسله‏ی ننگین، سالها بر این کشور حکومت کردند و پای بیگانگان را بر این سرزمین گشودند- از قافله‏ی علم و دانش بازماند. ملت ایران در صورتی می‏تواند زندگی را به آبادی و توسعه و رشد حقیقی برساند که بتواند روی پای خود بایستد و احکام الهی را در زندگی عمل و پیاده کند و دست و پای دشمن را به کلّی از این کشور قطع نماید. این، همان راه و توصیه‏های امام است.
ملت ایران، عزّت و رفاه و روسفیدی دنیا و سعادت و کمال معنوی و اخروی را در راه همان خطّی می‏تواند پیدا کند که امام بزرگوار و رهبر عظیم‏الشّأن او، پیش پای این ملت گذاشت. خدای متعال، ده سال هم به او مهلت و فرصت داد تا توانست این راه را برای مردم تبیین کند. در کلمات امام رضوان اللّه تعالی علیه نقطه‏ی پنهان و مشکوکی وجود ندارد. این، راه ملت ایران است.