[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در جمع نیروهای شرکت‌کننده در مانور بزرگ ولایت - 1375/03/03
عنوان فیش : تحریم اقتصادی
کلیدواژه(ها) : تحریم اقتصادی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
جمهوری اسلامی- به فضل پروردگار- بر اساس استقلالی که آن را با قدرت و همّت ملت خود به دست آورده و به کمک خدا توانسته است آن را حفظ کند، مواضع خود را صریحاً اعلام می‏نماید. استقلال جمهوری اسلامی، بزرگترین موهبت الهی برای این ملت و کشور است. امروز قدرت استکباری امریکا می‏خواهد بر سرِ استقلال جمهوری اسلامی، معامله کند. مضاف بر این، جمهوری اسلامی را به تحریم و محاصره‏ی اقتصادی هم تهدید می‏کند! جمهوری اسلامی، استقلال خود را با مبارزه به دست آورده است و با مبارزه هم آن را حفظ خواهد کرد. این ملت در تاریخ صد سال گذشته‏ی خود- قبل از استقرار جمهوری اسلامی- آثار شئامت بارِ تسلّط بیگانه را در کشورش، با همه‏ی وجود لمس کرده است. لذا این استقلال برای ملت ایران خیلی ارزشمند است. روزی در این کشور، بیگانگان هر کاری می‏خواستند می‏کردند و آن را متعلّق به خودشان می‏دانستند. روزی- در گذشته‏ای نه‏جندان دور- همه‏ی زمینها، بیابانها و مناطقی را که شما در کشور مشاهده می‏کنید، آمریکاییها از آنِ خود می‏دانستند و روی آن‏ها سرمایه‏گذاری می‏کردند تا استفاده ببرند؛ بی‏آنکه برای صاحبان آن‏ها- یعنی ملت ایران- کمترین احترامی قائل باشند.

جمهوری اسلامی با مبارزه به وجود آمد. ملت ایران با مبارزه توانست دست دشمنان را قطع کند و با مبارزه هم این استقلال را حفظ خواهد کرد. تحریم و محاصره‏ی اقتصادی از سوی رژیم ایالات متّحده‏ی امریکا و هر رژیم دیگری، ملت ایران را متزلزل نمی‏کند؛ نظام جمهوری اسلامی را متوحّش نمی‏سازد و بر زندگی مردم ما هیچ اثری نمی‏گذارد. ملت ما، ملتی بیدار، زنده، مستقل و متّکی به نفس است. چگونه می‏توانند چنین ملتی را با این تهدیدها بترسانند؟! اگر دو، سه برابر این تحریم هم نسبت به ملت ایران اعمال شود، این ملت، استقلال خود را از دست نمی‏دهد. ملت ایران، ملتی شجاع، کارآمد و قدرتمند است. می‏ایستد، می‏سازد، روز به روز تلاش می‏کند و خود را بیش از پیش مستغنی از دیگران می‏سازد. این ملت تهدیدپذیر نیست.

مربوط به :بیانات در جمع نیروهای شرکت‌کننده در مانور بزرگ ولایت - 1375/03/03
عنوان فیش : محاصره اقتصادی, تحریم اقتصادی
کلیدواژه(ها) : محاصره اقتصادی, تحریم اقتصادی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
تحریم و محاصره‌ی اقتصادی از سوی رژیم ایالات متحده‌ی امریكا و هر رژیم دیگری، ملت ایران را متزلزل نمی‌كند؛ نظام جمهوری اسلامی را متوحش نمی‌سازد و بر زندگی مردم ما هیچ اثری نمی‌گذارد.