[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :پیام به کنگره عظیم حج - 1371/03/13
عنوان فیش : اسلام‌ستیزی
کلیدواژه(ها) : اسلام‌ستیزی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
این حوادث مهم و عبرت‏انگیز که بسیاری از آن‏ها بی‏واسطه یا با واسطه، از اسلام متأثر بوده است، بر روی هم وضعیت جدیدی را برای اسلام و مسلمین به وجود آورده، که وظیفه‏ی همه‏ی ملتهای اسلامی است که آن وضعیت را درست بشناسند و بدون فوت وقت، نسبت به آن، موضعی یکپارچه و متین و حساب شده اتخاذ کنند.
این وضعیت جدید دارای دو بخش یا دو عنصر است: اول اینکه تفکر و هویت اسلامی در گستره‏ی جهان، از شوکت و عزت و نشاط بیشتری برخوردار شده و اسلام به صورت یکی از برجسته‏ترین حقایق موجود عالم، در سرتاسر جهان مطرح گردیده است. دوم آنکه قدرتهای مسلط جهان، در موضع صریح‏تری از خصومت نسبت به اسلام و مقاصد اسلامی قرار گرفته‏اند و تحقیقا یکی از فصول اصلی در نظم نوین پیشنهادی امریکا برای جهان پس از سقوط کمونیسم، فصل اسلام‏زدایی و مقابله با رشد روزافزون حرکتهای اسلامی است.
هرکس اظهارات و اقدامات سردمداران رژیم امریکا را در باره‏ی اسلام و نهضتهای اسلامی معاصر و کشورها و ملتهایی که دم از گرایش به اسلام می‏زنند و مدعی یا آرزومند تشکیل نظام اسلامیند تعقیب کند، از عمق کینه‏ی تمام‏نشدنی آنان به اسلام و نظام اسلامی اطلاع می‏یابد.

مربوط به :پیام به کنگره عظیم حج - 1371/03/13
عنوان فیش : اسلام‌ستیزی
کلیدواژه(ها) : اسلام‌ستیزی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
در کشورهای اسلامی که مردم با ایمانی ناگسستنی به اسلام وابسته‏اند از قبیل جمهوریهای تازه استقلال یافته، که علی‏رغم هفتاد سال تلاش برای اسلام‏زدایی کمونیستها، با گرمی و هیجان از «حاکمیت اسلامی» سخن می‏گویند قدرتهای ضد اسلامی تا آنجا پیش می‏روند که از خطر اسلام‏گرایی در این کشورها سخن می‏گویند و شیرین‏ترین دل‏بستگیهای آنان را به عنوان «خطر» قلمداد می‏نمایند.