[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :پیام به دبیرکل حزب‌الله لبنان - 1371/03/04
عنوان فیش :صبر و نهراسیدن از دشمن خدا ، درپی دارنده نصرت الهی
کلیدواژه(ها) : حزب الله لبنان
نوع(ها) : قرآن

متن فیش :
کسانی که می‌پندارند مذاکره با دشمن وقیح و خشن و زورگویی چون صهیونیستهای غاصب، خواهد توانست به احیای حق مردم فلسطین و لبنان و نجات سرزمینهای اسلامی منتهی شود، خود را می‌فریبند. راه درست، همان است که شما [نیروهای مؤمن و شجاع و فداکار حزب‌اللَّه] انتخاب کرده‌اید. و همین است که به فضل الهی، دشمن را به زانو در خواهد آورد. راه شما، راه خدا و راه اولیای خداست و با صبر و تداوم و نهراسیدن از دشمن خدا، نصرت الهی را در پی خواهد داشت. شما در دوران دهساله‌ی اخیر در لبنان، بارها این را تجربه کرده و تحقق وعده‌ی الهی «و لینصر اللَّه من ینصره»(1)، را، به چشم دیده‌اید. گوارا باد بر شما ثواب مجاهدان فی سبیل‌اللَّه!
1 ) سوره مبارکه الحج آیه 40
الَّذينَ أُخرِجوا مِن دِيارِهِم بِغَيرِ حَقٍّ إِلّا أَن يَقولوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَولا دَفعُ اللَّهِ النّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمَت صَوامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَواتٌ وَمَساجِدُ يُذكَرُ فيهَا اسمُ اللَّهِ كَثيرًا ۗ وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ
ترجمه :
همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست!» و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است.


مربوط به :پیام به دبیرکل حزب‌الله لبنان - 1371/03/04
عنوان فیش : وعده‌های الهی
کلیدواژه(ها) : وعده‌های الهی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
تهاجم سبعانه‏ی صهیونیستهای متجاوز به مردم غیر نظامی جنوب لبنان و قتل عام مردم بی‏گناه و بی‏پناه، نشان‏دهنده‏ی ناتوانی آنان در مقابله با نیروهای مؤمن و شجاع و فداکار حزب اللّه است. دشمن تا دندان مسلح و متکی به کمکهای همه‏جانبه‏ی امریکا، به‏طور آشکار از ضربات کوبنده‏ی جوانان حزب اللّه، که بیش از هر چیز به سلاح ایمان و فداکاری مجهزند، به ستوه آمده و خشم دیوانه‏وار خود را بر سر زنان و کودکان فرومی‏ریزد. صهیونیستهای غاصب، در برابر چشم مردم دنیا به قتل و جنایت دست می‏زنند؛ مرتکب ترور و آدم‏ربایی و بمباران مناطق مسکونی می‏شوند؛ روستاها را تخریب و مردم را بی‏خانمان می‏کنند و دولتها و سازمانهای مدعی طرف‏داری حقوق بشر، این همه را با خونسردی تماشا می‏کنند. این وضع، حقانیت موضع شما مجاهدان راه خدا را، بیش از پیش به اثبات می‏رساند. کسانی که می‏پندارند مذاکره با دشمن وقیح و خشن و زورگویی چون صهیونیستهای غاصب، خواهد توانست به احیای حق مردم فلسطین و لبنان و نجات سرزمینهای اسلامی منتهی شود، خود را می‏فریبند. راه درست، همان است که شما انتخاب کرده‏اید. و همین است که به فضل الهی، دشمن را به زانو در خواهد آورد. راه شما، راه خدا و راه اولیای خداست و با صبر و تداوم و نهراسیدن از دشمن خدا، نصرت الهی را در پی خواهد داشت. شما در دوران ده‏ساله‏ی اخیر در لبنان، بارها این را تجربه کرده و تحقق وعده‏ی الهی «و لینصر الله من ینصره»، را، به چشم دیده‏اید. گوارا باد بر شما ثواب مجاهدان فی سبیل الله!

مربوط به :پیام به دبیرکل حزب‌الله لبنان - 1371/03/04
عنوان فیش : حقوق بشر
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
تهاجم سبعانه‌ی صهیونیستهای متجاوز به مردم غیرنظامی جنوب لبنان و قتل عام مردم بی‌گناه و بی‌پناه، نشان‌دهنده‌ی ناتوانی آنان در مقابله با نیروهای مؤمن و شجاع و فداکار حزب‌الله است. دشمن تا دندان مسلح و متکی به کمکهای همه جانبه‌ی امریکا، به‌طور آشکار از ضربات کوبنده‌ی جوانان حزب‌الله، که بیش از هر چیز به سلاح ایمان و فداکاری مجهزند، به ستوه آمده و خشم دیوانه‌وار خود را بر سر زنان و کودکان فرو می‌ریزد. صهیونیستهای غاصب، در برابر چشم مردم دنیا به قتل و جنایت دست می‌زنند؛ مرتکب ترور و آدم‌ربایی و بمباران مناطق مسکونی می‌شوند؛ روستاها را تخریب و مردم را بی‌خانمان می‌کنند و دولتها و سازمانهای مدعی طرفداری حقوق بشر، این همه را با خونسردی تماشا می‌کنند.

مربوط به :پیام به دبیرکل حزب‌الله لبنان - 1371/03/04
عنوان فیش : نصرت الهی
کلیدواژه(ها) : نصرت الهی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
این وضع، حقانیت موضع شما مجاهدان راه خدا را، بیش از پیش به اثبات می‏رساند. کسانی که می‏پندارند مذاکره با دشمن وقیح و خشن و زورگویی چون صهیونیستهای غاصب، خواهد توانست به احیای حق مردم فلسطین و لبنان و نجات سرزمینهای اسلامی منتهی شود، خود را می‏فریبند. راه درست، همان است که شما انتخاب کرده‏اید. و همین است که به فضل الهی، دشمن را به زانو در خواهد آورد. راه شما، راه خدا و راه اولیای خداست و با صبر و تداوم و نهراسیدن از دشمن خدا، نصرت الهی را در پی خواهد داشت. شما در دوران ده‏ساله‏ی اخیر در لبنان، بارها این را تجربه کرده و تحقق وعده‏ی الهی «و لینصر الله من ینصره»، را، به چشم دیده‏اید. گوارا باد بر شما ثواب مجاهدان فی سبیل الله!
این‏جانب، با اندوه و تأسف از شهادت جمعی از جوانان عزیز حزب اللّه و غیر نظامیان مناطق جنوب لبنان، و با مسرت از پایداری و شجاعت خیره‏کننده‏ی شما عناصر مؤمن و فداکار، حوادث خونین اخیر را به همه‏ی ملت لبنان، مخصوصاً برادران حزب اللّه و به خانواده‏ها و بازماندگان شهدای عزیز و به شخص جناب‏عالی، تسلیت و تبریک می‏گویم و تفضل و نصرت خداوند و توجهات خاص ولیّ‏عصر أرواحنا فداه را برای همه‏ی شما مسئلت می‏نمایم.

مربوط به :پیام به دبیرکل حزب‌الله لبنان - 1371/03/04
عنوان فیش : تروریسم دولتی
کلیدواژه(ها) : تروریسم دولتی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
تهاجم سبعانه‏ی صهیونیستهای متجاوز به مردم غیر نظامی جنوب لبنان و قتل عام مردم بی‏گناه و بی‏پناه، نشان‏دهنده‏ی ناتوانی آنان در مقابله با نیروهای مؤمن و شجاع و فداکار حزب اللّه است. دشمن تا دندان مسلح و متکی به کمکهای همه‏جانبه‏ی امریکا، به‏طور آشکار از ضربات کوبنده‏ی جوانان حزب اللّه، که بیش از هر چیز به سلاح ایمان و فداکاری مجهزند، به ستوه آمده و خشم دیوانه‏وار خود را بر سر زنان و کودکان فرومی‏ریزد. صهیونیستهای غاصب، در برابر چشم مردم دنیا به قتل و جنایت دست می‏زنند؛ مرتکب ترور و آدم‏ربایی و بمباران مناطق مسکونی می‏شوند؛ روستاها را تخریب و مردم را بی‏خانمان می‏کنند و دولتها و سازمانهای مدعی طرف‏داری حقوق بشر، این همه را با خونسردی تماشا می‏کنند.

مربوط به :پیام به دبیرکل حزب‌الله لبنان - 1371/03/04
عنوان فیش : جنایات اسرائیل
کلیدواژه(ها) : جنایات اسرائیل
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
تهاجم سبعانه صهیونیستهای متجاوز [در سال ۱۳۷۱] به مردم غیر نظامی جنوب لبنان و قتل عام مردم بیگناه و بی پناه، نشان دهنده ‌ی ناتوانی آنان در مقابله با نیروهای مؤمن و شجاع و فداکار حزب الله است. دشمنِ تادندان مسلح و متکی به کمک های همه جانبه ‌آمریکا، بطور آشکار از ضربات کوبنده جوانان حزب الله که بیش از هر چیز به سلاح ایمان و فداکاری مجهزند به ستوه آمده و خشم ‌دیوانه وار خود را بر سر زنان و کودکان فرو می ریزند. صهیونیست های غاصب در برابر چشم مردم دنیا به قتل و جنایت دست می زنند، ‌مرتکب ترور و آدم ربایی و بمباران مناطق مسکونی میشوند، روستاها را تخریب و مردم را بی خانمان میکنند، و دولت ها وسازمان های ‌مدعی طرفداری حقوق بشر، این همه را با خونسردی تماشا می کنند. این وضع، حقانیت موضع شما مجاهدانِ راه خدا را بیش از پیش به ‌اثبات می رساند. ‌

مربوط به :پیام به دبیرکل حزب‌الله لبنان - 1371/03/04
عنوان فیش : جنایات اسرائیل
کلیدواژه(ها) : جنایات اسرائیل
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
تهاجم سبعانه صهیونیستهای متجاوز به مردم غیر نظامی جنوب لبنان و قتل عام مردم بیگناه و بی پناه، نشان دهنده ی ناتوانی آنان در ‌مقابله با نیروهای مؤمن و شجاع و فداکار حزب الله است.‌

مربوط به :پیام به دبیرکل حزب‌الله لبنان - 1371/03/04
عنوان فیش : رژیم صهیونیستی
کلیدواژه(ها) : رژیم صهیونیستی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
تهاجم سبعانه صهیونیستهای متجاوز [در سال ۱۳۷۱] به مردم غیر نظامی جنوب لبنان و قتل عام مردم بیگناه و بی پناه، نشان دهنده ‌ی ناتوانی آنان در مقابله با نیروهای مؤمن و شجاع و فداکار حزب الله است. دشمنِ تادندان مسلح و متکی به کمک های همه جانبه ‌آمریکا، بطور آشکار از ضربات کوبنده جوانان حزب الله که بیش از هر چیز به سلاح ایمان و فداکاری مجهزند به ستوه آمده و خشم ‌دیوانه وار خود را بر سر زنان و کودکان فرو می ریزند. صهیونیست های غاصب در برابر چشم مردم دنیا به قتل و جنایت دست می زنند، ‌مرتکب ترور و آدم ربایی و بمباران مناطق مسکونی میشوند، روستاها را تخریب و مردم را بی خانمان میکنند، و دولت ها وسازمان های ‌مدعی طرفداری حقوق بشر، این همه را با خونسردی تماشا می کنند. این وضع، حقانیت موضع شما مجاهدانِ راه خدا را بیش از پیش به ‌اثبات می رساند. کسانی که می پندارند مذاکره با دشمن و قیح و خشن و زورگویی چون صهیونیست های غاصب خواهد توانست به ‌احیاء حق مردم فلسطین و لبنان و نجات سرزمین های اسلامی منتهی شود، خود را می فریبند. راه درست ، همان است که شما ‌انتخاب کرده اید و همین است که بفضل الهی دشمن را به زانو در خواهد آورد‌.‌