[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1392/03/22
عنوان فیش : تجربه ملت ایران
کلیدواژه(ها) : تجربه ملت ایران
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
حركت قاطبه‌ی ملت ایران در جهت و حركت حسین‌بن‌علی است. سرنوشت آن بزرگوار شهادت بود امّا درس او فقط درس راه شهادت نیست. این حركت حركت بابركتی است، گاهی ممكن است مثل ماجرای حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام منتهی‌ به شهادت بشود، امّا این حالت، این روحیّه، برای اقامه‌ی دین خدا و همه‌ی بركاتی كه بر اقامه‌ی دین خدا مترتّب است مفید است. ملت ایران با این روحیّه وارد میدان شد، یك بنای ظلمِ ملی و بین‌المللی را در ایران ویران كرد، به جای آن بنای اسلامی پایه‌گذاری كرد. این‌جور نیست كه حالا هر كس راه حسین‌بن‌علی را رفت، حتماً آخر كار بایستی به صورت ظاهر، به شكل دنیایی، ناكامی باشد؛ نخیر، این راه را، این درس را در مقابل چشم بشریّت گذاشته‌اند، میگویند اگر دنیا هم میخواهی، اگر عزّت هم میخواهی، در این راه است؛ باید حركت كنی. ملت ایران این را تجربه كرده است؛ این را باید قدر دانست. ملت ایران حسینی و عاشورائی وارد میدان شد، در یك انقلاب عظیم و شاید بشود گفت بی‌نظیر در این سده‌های طولانی كه جلوی چشم ما است - لااقل كم‌نظیر - پیروز شد. ملت ایران این روش را اتّخاذ كرد، تا امروز روزبه‌روز پیش رفت.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1392/03/22
عنوان فیش : تجربه ملت ایران
کلیدواژه(ها) : تجربه ملت ایران
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
ملت ایران با حضور در پای صندوقهای رأی، با شركت در رأی دادن، ارتباط و اتّصال مستحكم خودش را با نظام اسلامی دارد اثبات میكند. این جلوی چشم مردم است. ملت ایران با این شور و شوقی كه امروز مشاهده میشود - كه خب بحمدالله شور و شوق مباركی است - به امید خدا، با توكّل به پروردگار، با همّت ملت عزیز، این حماسه به معنای واقعی تحقّق خواهد یافت؛ یك نمایش قدرتی است، هم برای ملت ایران، هم برای نظام جمهوری اسلامی، در مقابل چشم دشمنان. این‌همه تلاش كردند ملت را جدا كنند، بی‌تفاوت كنند، نسبت به انتخابات بدبین كنند، نسبت به دستگاه برگزاركننده‌ی انتخابات بدبین كنند، امّا ناكام شدند و ان‌شاءالله ناكام خواهند شد. این یك تجربه‌ی مهم و بزرگی است در مقابل ملت ایران. بنده اصرارم بر حضور حدّاكثری و عمومی ملت ایران به‌خاطر این است كه می‌بینم و میدانم كه حضور یكپارچه‌ی مردم، حضور پرشوق و امیدوارانه و قدرتمندانه‌ی مردم موجب میشود كه دشمن مأیوس بشود؛ وقتی دشمن مأیوس شد، كارآیی خود را از دست خواهد داد.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1392/03/22
عنوان فیش : تجربه ملت ایران
کلیدواژه(ها) : تجربه ملت ایران
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
همه باید بیایند پای صندوقهای رأی، حضور خودشان را اثبات كنند. هر كسی كه انتخاب خواهد شد - كه تقدیر الهی را ما نمیدانیم - اگر چنانچه آراء بیشتری از مردم را داشته باشد، در صورتی كه دارای رأی سدید و خوبی باشد، بهتر میتواند از آن رأی دفاع كند؛ میتواند در مقابل معارضین كشور بایستد. كشور ما دشمن دارد، معارض دارد. در عرصه‌ی بین‌المللی، دشمن بین‌المللی دشمنی نیست كه با رودربایستی و با من بمیرم، تو بمیری كنار بكشد؛ در دنیا سیاست این‌جوری نیست كه با رودربایستی بگوییم: طرف را خجالت‌زده كنیم، مثلاً عقب بكشد؛ نخیر، هرچه شما ضعف نشان بدهید، او می‌آید جلو؛ هرچه شما عقب بكشید، او جری‌تر میشود. این را ما تجربه كردیم؛ یك جاهایی عقب كشیدیم، دشمن ما جری‌تر شد؛ یك چیزی او گفت، ما به خیال یك مصلحتی حرف او را قبول كردیم، دیدیم پایش را گذاشت روی آن حرف، یك قدم آمد جلو؛ دشمن این‌جوری است.