[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : افکار عمومی
کلیدواژه(ها) : افکار عمومی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
اگر ملت ایران بخواهد مشکلات خود را برطرف بکند، کافی نیست که در داخل مرزها دور خودش بچرخد و به تک تک مشکلات و گرهها فکر کند و بیندیشد که چگونه باید آنها را باز کند. می‌باید توطئه‌ی دشمن را در بیرون هم خنثی کند. در جبهه‌ی جهانی هم باید در مقابل دشمن قرار بگیرید و بهترین شیوه و طریق آن، عبارت از افکار عمومی ملتهاست. پس، ما نباید این رابطه را از این طرف قطع کنیم. البته، دشمن از این گونه تبلیغات دارد.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : منافع ملی
کلیدواژه(ها) : منافع ملی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
و بالاخره، خصوصیت چهارمی که ملت ایران را در چشم ملتها بزرگ و چهره‌ی او را درخشان می‌کرد، این بود که ملت ما در طول دوران جنگ و انقلاب، مسائل کشور و انقلاب را بر مسائل شخصی ترجیح داد. این فداکاریها و ایثارها، بسیار مهم است. من، امروز هم به آحاد ملت عزیزمان می‌گویم که مسائل کشور و انقلاب را بر مسائل و نیازهای شخصی خود ترجیح بدهند. برای انقلاب و ایران و عظمت و پیشرفت و آبادی کشور کار کنید که در این صورت، منافع همه‌ی قشرها و آحاد کشور هم تأمین خواهد شد. البته، همیشه اقلیتی بودند و هستند که منافع خود را بر منافع کشور و ملت ترجیح می‌دادند و می‌دهند. اینها، کار و رَوششان مردود است.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : بنیادگرایی
کلیدواژه(ها) : بنیادگرایی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
از این صحبت کوتاه، دو نکته را استنتاج می‌کنم: اول این‌که چون رابطه‌ی معنوی ملت و انقلاب ما با ملتهای دیگر، برای استکبار چیز خطرناکی است، استکبار سعی می‌کند این رابطه را قطع کند. به چند طریق می‌تواند این کار را بکند: یکی این‌که به‌وسیله‌ی دولتهای وابسته و مزدورشان، روی آن ملتها فشار آورند که البته این راه، راه موفقی نیست؛ زیرا هرچه فشار را روی آنها بیشتر کنند، علاقه آن مردم به انقلاب و نظام اسلامی بیشتر می‌شود.

راه دیگر این است که در تبلیغات جهانی طوری حرف بزنند که دل ملتها از ایران سرد بشود. البته، این کار را از اول انقلاب تاکنون انجام داده‌اند. این‌که می‌بینید نسبتِ مرتجع و بنیادگرا می‌دهند و مرتب آمار شکنجه و اعدام را از کشور ما پخش می‌کنند، برای این است که ملتهای دیگر در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان، نسبت به ملت ایران و حکومت اسلامی دلسرد شوند.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : محاصره اقتصادی
کلیدواژه(ها) : محاصره اقتصادی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
بسیاری از مشکلات، مشکلاتی است که دشمن بر ما تحمیل کرده و با دست او در کشور مشکل به وجود آمده است. این‏طور نیست که ما به‏خودی‏خود، مشکل داشته باشیم. دشمنان خارج از این مرزها- نه دشمنان حقیری که احیاناً در داخل هستند- با محاصره‏ی اقتصادی و فشار و تحمیل جنگ و با بسیاری از کارهای دیگر، مشکلات را سازماندهی می‏کنند. اگر ملت ایران بخواهد مشکلات خود را برطرف بکند، کافی نیست که در داخل مرزها دور خودش بچرخد و به تک‏تک مشکلات و گرهها فکر کند و بیندیشد که چگونه باید آن‏ها را باز کند. می‏باید توطئه‏ی دشمن را در بیرون هم خنثی کند. در جبهه‏ی جهانی‏ هم باید در مقابل دشمن قرار بگیرید و بهترین شیوه و طریق آن، عبارت از افکار عمومی ملتهاست. پس، ما نباید این رابطه را از این طرف قطع کنیم. البته، دشمن از این‏گونه تبلیغات دارد.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : ایمان, مردم, ایمان مردم
کلیدواژه(ها) : ایمان, مردم, ایمان مردم
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
ایمان اسلامی ملت ما، یکی از عمیقترین ایمانهاست.کسانی که ملت های دیگر را از نزدیک دیده اند، شهادت می دهند که ملت ایران نسبت به اسلام و عقاید و احکام اسلامی، یکی از مؤمن ترین ملت های مسلمان است.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : یأس مسلمین
کلیدواژه(ها) : یأس مسلمین
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
گمان نکنید که ملتهای دیگر، این پیامها را درک نمی‏کنند و نمی‏شنوند. اینکه شما مشاهده می‏کردید در مراسم حج در کنار شما و هم‏صدای با شما، از آفریقا و آسیا و خاورمیانه و عرب و ترک و بقیه‏ی ملیتها می‏ایستند و شعار می‏دهند و راه‏پیمایی می‏کنند، در حقیقت پاسخی است که آن‏ها به پیامهای شما می‏دهند. اینکه مشاهده می‏کنید امروز تبلیغات استکباری این همه علیه ایران تبلیغات دروغ می‏کنند، به‏خاطر این است که می‏خواهند نظر آن ملتها را از شما برگردانند. این همه تبلیغات خلاف واقع و دروغِ واضح می‏کنند که اگر کسی این خبرهای جهانی را بخواند و به چگونگی کار تبلیغاتچی‏ها آشنا نباشد، حقیقتاً تعجب خواهد کرد و از خود خواهد پرسید این‏ها از کجا حرف می‏زنند؟ راجع به کدام ملت و کدام کشور سخن می‏گویند؟! این تبلیغاتِ ضد ایران و ضد جمهوری اسلامی و ضد ملت قهرمان و بزرگ ما، برای همین است که ملتهای دیگر را دلسرد و ناامید کنند و نظر آن‏ها را از اینجا برگردانند.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : جامعه اسلامی
کلیدواژه(ها) : جامعه اسلامی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
برای بازسازی و آبادانی و عمران سرتاسر كشور، برای تقویت دولت و برای پیشرفت هدفها و برنامه‏های اقتصادی‏ای كه مسئولان طرح می‏كنند، همه‏ی مردم خودشان را متعهد بدانند. این، به آبادی كشور خواهد انجامید و همان چیزی است كه همیشه چهره‏ی انقلابی ملت ما را در مقابل ملتهای دیگر، چهره‏ی باصلابت و قدرت‏مندی نشان خواهد داد و این رابطه‏ی معنوی حفظ خواهد شد.
البته، تأییدات الهی شرط اول است. باید رابطه‏ی قلبی با خدا را قویاً حفظ كرد. باید حالت تقوا و پرهیزگاری و معنویتی را كه در انقلاب ما بوده و هست و باید باشد، قویاً حفظ كنید. در این كار، مخصوصاً جوانها باید پیش‏قدم باشند؛ زیرا محبوب‏ترین انسانهای جامعه‏ در نزد پروردگار، جوانهای پارسا و پرهیزكار و مؤمن هستند. این، بركات الهی را جلب می‏كند و روح نشاط اسلامی‏ را در جامعه زنده نگه می‏دارد. این رابطه‏ی قلبی و ارتباط معنوی با خدا را حفظ كنید. خدای متعال هم، الطاف و فضل و فیض و كمك خود را بر شما نازل خواهد كرد.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : تعامل با دنیا
کلیدواژه(ها) : تعامل با دنیا
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
استكبار سعی می‌كند رابطه‌ی معنوی ما با ملتها را قطع كند
از این صحبت كوتاه، دو نكته را استنتاج می‌كنم: اول این‌كه چون رابطه‌ی معنوی ملت و انقلاب ما با ملتهای دیگر، برای استكبار چیز خطرناكی است، استكبار سعی می‌كند این رابطه را قطع كند. به چند طریق می‌تواند این كار را بكند: یكی این‌كه به‌وسیله‌ی دولتهای وابسته و مزدورشان، روی آن ملتها فشار آورند كه البته این راه، راه موفقی نیست؛ زیرا هرچه فشار را روی آنها بیشتر كنند، علاقه آن مردم به انقلاب و نظام اسلامی بیشتر می‌شود.
راه دیگر این است كه در تبلیغات جهانی طوری حرف بزنند كه دل ملتها از ایران سرد بشود. البته، این كار را از اول انقلاب تاكنون انجام داده‌اند. این‌كه می‌بینید نسبتِ مرتجع و بنیادگرا می‌دهند و مرتب آمار شكنجه و اعدام را از كشور ما پخش می‌كنند، برای این است كه ملتهای دیگر در كشورهای مسلمان و غیرمسلمان، نسبت به ملت ایران و حكومت اسلامی دلسرد شوند.
وقتی كه قاچاقچیِ دشمنِ جان جوانها و انسانها به مجازات می‌رسد، در تبلیغات استكباری گفته می‌شود: مخالفان سیاسی دولت كشته شدند! عفو به اصطلاح بین‌الملل - كه یك سازمان وابسته به محافل قدرتمند دنیاست - هر چند وقت یك بار، برای تفنن هم كه شده، از تعداد اعدامها و شكنجه‌ها و كشتارها و بگیروببندهای ادعایی خود در ایران لیستی تهیه می‌كند و آماری را كه دشمنان ما ساختند و پرداختند و دست آنها دادند، منتشر می‌سازد. این، برای همین است كه وقتی ملتهای دیگر این تبلیغات را شنیدند، نسبت به ملت ایران و حكومت اسلامی دلسرد بشوند. این هم راهی است كه از اول انقلاب تاكنون انجام می‌دهند.
یك راه دیگر هم كه از همه بدتر و خطرناكتر می‌باشد، این است كه فكر رابطه با ملتها را از ذهن خود ما ملت ایران ببرند. یعنی از طرف ما رابطه را قطع كنند و به ملت ایران تلقین نمایند كه شما به فكر خودتان باشید، به ملتهای دیگر و به دنیا چه‌كار دارید؟! خودتان را دریابید و بسازید و مشكلات خودتان را برطرف كنید. ممكن است این فكر در بعضی از افراد ساده‌لوح اثر هم بكند، غافل از این‌كه مشكلات یك ملت انقلابی، با كارهای گوناگون و متنوعی برطرف می‌شود كه یكی از آنها، همین حمایتهای جهانی است.
بسیاری از مشكلات، مشكلاتی است كه دشمن بر ما تحمیل كرده و با دست او در كشور مشكل به وجود آمده است. این‌طور نیست كه ما به خودی خود، مشكل داشته باشیم. دشمنان خارج از این مرزها - نه دشمنان حقیری كه احیاناً در داخل هستند - با محاصره‌ی اقتصادی و فشار و تحمیل جنگ و با بسیاری از كارهای دیگر، مشكلات را سازماندهی می‌كنند.
اگر ملت ایران بخواهد مشكلات خود را برطرف بكند، كافی نیست كه در داخل مرزها دور خودش بچرخد و به تك تك مشكلات و گرهها فكر كند و بیندیشد كه چگونه باید آنها را باز كند. می‌باید توطئه‌ی دشمن را در بیرون هم خنثی كند. در جبهه‌ی جهانی هم باید در مقابل دشمن قرار بگیرید و بهترین شیوه و طریق آن، عبارت از افكار عمومی ملتهاست. پس، ما نباید این رابطه را از این طرف قطع كنیم. البته، دشمن از این گونه تبلیغات دارد.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : افکار عمومی
کلیدواژه(ها) : افکار عمومی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
در جبهه‌ى جهانى هم بايد در مقابل دشمن قرار بگيريد و بهترين شيوه و طريق آن، عبارت از افكار عمومى ملتهاست.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : جوان مؤمن انقلابی
کلیدواژه(ها) : جوان مؤمن انقلابی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
براى بازسازى و آبادانى و عمران سرتاسر کشور، براى تقویت دولت و براى پیشرفت هدفها و برنامه‌هاى اقتصادى‌اى که مسئولان طرح مى‌کنند، همه‌ى مردم خودشان را متعهد بدانند. این، به آبادى کشور خواهد انجامید و همان چیزى است که همیشه چهره‌ى انقلابى ملت ما را در مقابل ملتهاى دیگر، چهره‌ى باصلابت و قدرت‌مندى نشان خواهد داد و این رابطه‌ى معنوى حفظ خواهد شد.
البته، تأییدات الهى شرط اول است. باید رابطه‌ى قلبى با خدا را قویاً حفظ کرد. باید حالت تقوا و پرهیزگارى و معنویتى را که در انقلاب ما بوده و هست و باید باشد، قویاً حفظ کنید. در این کار، مخصوصاً جوانها باید پیش‌قدم باشند؛ زیرا محبوب‌ترین انسانهاى جامعه در نزد پروردگار، جوانهاى‌ پارسا و پرهیزکار و مؤمن‌ هستند. این، برکات الهى را جلب مى‌کند و روح نشاط اسلامى را در جامعه زنده نگه مى‌دارد. این رابطه‌ى قلبى و ارتباط معنوى با خدا را حفظ کنید. خداى متعال هم، الطاف و فضل و فیض و کمک خود را بر شما نازل خواهد کرد.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : نفوذ دشمن
کلیدواژه(ها) : نفوذ دشمن
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
خیلی ملتها هستند که از حضور امریکا و نفوذ استکبار و ایجاد پایگاههای نظامی و دخالتهای اقتصادی و ترویج فرهنگ بیگانه در کشورشان، دلهایشان پُر است و ناراحت و ناراضیند؛ اما جرأتِ نفس کشیدن و قدرتِ اقدام کردن ندارند، رهبری برای حرکت در میان آنها نیست و اختناق به نحوی است که اجازه‌ی تکان خوردن به آنها نمیدهد. کشورهای مرتجعی که به امریکا وابسته‌اند، غالباً از این قبیل هستند. این ملتها، وقتی میبینند ملتی آزادانه و با قدرت و بدون ترس، در مقابل نفوذ امریکا و فرهنگ غرب و دخالت استکبار و حضور نظامی و اقتصادی و فرهنگی بیگانه، شعار میدهد و عمل میکند و محکم می‌ایستد، قهری است که در دلشان نسبت به این ملت و انقلاب، احساس علاقه میکنند.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : رفع مشکلات مردم
کلیدواژه(ها) : رفع مشکلات مردم
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
یک راه دیگر هم که از همه بدتر و خطرناکتر میباشد، این است که فکر رابطه با ملتها را از ذهن خود ما ملت ایران ببرند. یعنی از طرف ما رابطه را قطع کنند و به ملت ایران تلقین نمایند که شما به فکر خودتان باشید، به ملتهای دیگر و به دنیا چه‌کار دارید؟! خودتان را دریابید و بسازید و مشکلات خودتان را برطرف کنید. ممکن است این فکر در بعضی از افراد ساده‌لوح اثر هم بکند، غافل از این‌که مشکلات یک ملت انقلابی، با کارهای گوناگون و متنوعی برطرف میشود که یکی از آنها، همین حمایتهای  جهانی است.
بسیاری از مشکلات، مشکلاتی است که دشمن بر ما تحمیل کرده و با دست او در کشور مشکل به وجود آمده است. این‌طور نیست که ما به خودی خود، مشکل داشته باشیم. دشمنان خارج از این مرزها - نه دشمنان حقیری که احیاناً در داخل هستند - با محاصره‌ی اقتصادی و فشار و تحمیل جنگ و با بسیاری از کارهای دیگر، مشکلات را سازماندهی میکنند.
اگر ملت ایران بخواهد مشکلات خود را برطرف بکند، کافی نیست که در داخل مرزها دور خودش بچرخد و به تک تک مشکلات و  گرهها فکر کند و بیندیشد که چگونه باید آنها را باز کند. میباید توطئه‌ی دشمن را در بیرون هم خنثی کند. در جبهه‌ی جهانی هم باید در مقابل دشمن قرار بگیرید و بهترین شیوه و طریق آن، عبارت از افکار عمومی ملتهاست. پس، ما نباید این رابطه را از این طرف قطع کنیم. البته، دشمن از این گونه تبلیغات دارد.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : خدمات انقلاب اسلامی به زنان
کلیدواژه(ها) : خدمات انقلاب اسلامی به زنان
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
امروز، در خیلی از کشورهای جهان، همین حرفها و اعتقادات و راه و شعارها و حتّی رسوم و عادات انقلابىِ ملت ایران، نزد بسیاری از ملتها به عنوان سرمشق به حساب می‌آید و آنها همین شعارها را میدهند و همین رسوم را عمل میکنند. من، در چند سال قبل از این، در یکی از کشورهای دوردست که فاصله‌ی زیادی با کشور ما دارد، دیدم که زنهای جوانِ علیالظاهر دانشگاهی، پوشش خود را شبیه پوشش زنهای انقلابی ایران قرار داده بودند. این، بر اثر چیست؟ ما کسانی را به آن‌جا نفرستادیم که بروند بگویند شما پوشش زنها را این‌گونه قرار بدهید و به این شکل لباس بپوشید. این، گسترش طبیعی پیام انقلاب است. امروز، همین حرفها و شعارها و عقاید و هدفها، در بسیاری از کشورهای جهان - بخصوص کشورهای اسلامی - وجود دارد و مطرح است و مردم پرشور - و مخصوصاً جوانها - را به خود جذب و جلب میکند. این، همان چیزی است که استکبار از آن میترسد.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : ولایت فقیه
کلیدواژه(ها) : ولایت فقیه
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
پیام ملت و انقلاب ما این است که اگر گرد یک رهبر و محور توانایی مجتمع بشود، خواهد توانست کارهای نشدنی را انجام بدهد

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : تقوا
کلیدواژه(ها) : تقوا
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
حالت تقوا و پرهیزکارى و معنویّتى را که در انقلاب ما بوده و هست و باید باشد، قویّاً باید حفظ کنید.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : تقوا
کلیدواژه(ها) : تقوا
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
محبوب‌ترین انسانها در یک جامعه در نزد پروردگار، جوانهاى پارسا و پرهیزکار و مؤمن هستند.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : تقوا
کلیدواژه(ها) : تقوا
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
تقوا برکات الهى را جلب میکند و روح نشاط اسلامى را در جامعه زنده نگه میدارد.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
‌[در دوران طاغوت] مردم اسلام را میخواستند امّا دستهاى قدرت و حکومت، ضدّ اسلام را تبلیغ میکردند؛ مردم عفّت و عصمت و ‌رسوم اسلامى را میخواستند [امّا] دست قدرتهاى زمان، فساد اخلاقى را و برهنگى را و دورى از رسم و سنّت اسلامى را ترویج میکرد ‌و بر مردم تحمیل میکرد‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
اینکه مشاهده میکنید امروز تبلیغات استکبارى این همه علیه ایران تبلیغات دروغ میکنند، به‌خاطر این است که میخواهند نظر آن ‌ملّتها را از شما برگردانند. این همه تبلیغات خلاف واقع و دروغ واضح؛ که کسى این خبرهاى جهانى را بخواند، اگر آشنا نباشد به ‌چگونگى کار تبلیغاتچی‌ها، حقیقتاً تعجّب خواهد کرد. اینها از کجا حرف میزنند؟ راجع به کدام ملّت و کدام کشور سخن میگویند؟ ‌این تبلیغات ضدّ ایران و ضدّ جمهورى اسلامى و ضدّ ملّت قهرمان و بزرگ ما براى همین است که ملّتهاى دیگر را دلسرد کنند، ‌ناامید کنند، نظر آنها را از اینجا برگردانند‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/08/03
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
چون رابطه‌ی معنوى ملّت ما و انقلاب ما با ملّتهاى دیگر براى استکبار چیز خطرناکى است، استکبار سعى میکند این رابطه را قطع ‌کند. چه‌جور این رابطه را میتواند قطع کند؟ ... در تبلیغات جهانى جورى حرف بزنند که دل ملّتها از ایران سرد بشود، که این کار ‌را البتّه از اوّل انقلاب تا حالا دارند میکنند. اینکه می‌بینید مرتجع میگویند، بنیادگرا میگویند و مرتّب آمار شکنجه و اعدام را از ‌کشور ما پخش میکنند ‌-قاچاقچىِ دشمنِ جان جوانها و انسانها وقتی‌که به مجازات میرسد، در تبلیغات استکبارى گفته میشود ‌مخالفین سیاسى دولت کشته شدند؛ عفو به‌اصطلاح بین‌الملل که یک سازمان وابسته به محافل قدرتمند دنیا است، هر چند وقت ‌یک بار براى تفنّن هم که شده لیستى از تعداد اعدامها و شکنجه‌ها و کشتارها و بگیروببندهایى که در ایران هست، [البتّه] آمارى ‌که دشمنها ساخته‌اند و پرداخته‌اند و دست آنها داده‌اند، آنها هم منتشر میکنند- خب این براى چیست؟ براى همین است که ‌ملّتهاى دیگر در کشورهاى مسلمان و غیرمسلمان این حرفها و این تبلیغات را وقتى شنیدند، نسبت به ملّت ایران و حکومت ‌اسلامى دلسرد بشوند. این هم یک راهى است که از اوّل انقلاب تا حالا دارند انجام میدهند‌.‌
‌ ‌یک راه دیگر هم که از همه بدتر و خطرناک‌تر است، این است که فکر رابطه‌ی با ملّتها را از ذهن خودِ ما ملّت ایران ببرند، یعنى از ‌طرف ما رابطه را قطع کنند؛ که این از همه خطرناک‌تر است. تلقین کنند به ملّت ایران که شما به فکر خودتان باشید؛ به ملّتهاى ‌دیگر چه‌کار دارید؟ به دنیا چه‌کار دارید؟ خودتان را دریابید و بسازید؛ مشکلات خودتان را برطرف کنید، که در بعضى از افراد ‌ساده‌لوح از آحاد ملّت، ممکن است این فکر اثر هم بکند؛ غافل از اینکه مشکلات یک ملّت انقلابى با کارهاى گوناگون و متنوّعى ‌برطرف میشود که یکى از آنها همین حمایتهاى جهانى است.بسیارى از مشکلات ما مشکلاتى است که دشمن بر ما تحمیل کرده و ‌با دست دشمن در کشور به وجود آمده. این‌جور نیست که ما به‌خودی‌خود مشکل داشته باشیم؛ مشکلات را دشمنان، با محاصره‌ی ‌اقتصادى، با فشار، با تحمیل جنگ، با بسیارى از کارهاى دیگر که میکنند از این کارها، انواع توطئه‌هاى اقتصادى را دشمنانِ خارج ‌از این مرزها ‌-نه دشمنان حقیرى که احیاناً در داخل هستند- سازمان‌دهى میکنند. اگر ملّت ایران بخواهد مشکلات خود را برطرف ‌بکند، کافى نیست که در داخل مرزها دور خودش بچرخد و فکر کند که [فقط] باید مشکلات را و گره‌ها را یکی‌یکى باز کند؛ ‌‌[بلکه] باید توطئه‌ی دشمن را در بیرون هم خنثى کند، در جبهه‌ی جهانى هم باید در مقابل دشمن قرار بگیرد؛ و بهترین شیوه و ‌طریق آن عبارت است از [ارتباط با] افکار عمومى ملّتها. پس ما نباید این رابطه را از این طرف قطع کنیم. و دشمن البتّه از این ‌تبلیغات دارد‌.‌