news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1387/12/21

دیدار دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار آقای احسان اوغلو -دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی- یکی از وظایف مهم این سازمان را حضور فعال در مسائل جهان اسلام دانستند و تأکید کردند: سازمان کنفرانس اسلامی می‌تواند نقش مهمی در نزدیکی کشورهای اسلامی و ایجاد وحدت میان آن‌ها داشته باشد.
ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای استفاده از مسائل قومی، مذهبی و سیاسی به منظور ایجاد اختلاف میان مسلمانان افزودند: سازمان کنفرانس اسلامی باید با نقش‌آفرینی، زمینه‌های اختلاف میان مسلمانان را برطرف کند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فاجعه‌ی بزرگ غزه و انتظاری که از کشورهای اسلامی برای اتخاذ یک موضع قوی و واحد می‌رفت، خاطرنشان کردند: در جنگ ۲۲ روزه‌ی غزه، ملت‌ها بسیار برجسته وارد میدان شدند، ولی برخی دولت‌ها موضع خوبی نگرفتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اکنون در بازسازی غزه انتظار این است که کشورهای اسلامی جهت‌گیری واحد و معقولی را در پیش بگیرند.
ایشان برنامه‌ریزی سازمان کنفرانس اسلامی به منظور همکاری کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، خدماتی و فرهنگی را ضروری ارزیابی و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو سازمان کنفرانس اسلامی، آماده‌ی هرگونه همکاری است.
 
در این دیدار که آقای داوودی -معاون اول رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای احسان اوغلو -دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی- ضمن ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در زمینه‌های مختلف از جمله تلاش برای وحدت میان مسلمانان و مقابله با اسلام‌ستیزی در غرب گفت: سازمان کنفرانس اسلامی اخیراً در نامه‌ای به همه‌ی اعضا، خواستار همکاری کشورهای اسلامی برای تحقق پیگرد قانونی سران رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی در فلسطین شده است.

برچسب‌ها: وحدت اسلامی؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی