news/content
نسخه قابل چاپ
1381/10/07

دیدار اعضای شورای مرکزی نهضت سوادآموزی با رهبر انقلاب

همزمان‌ با سالروز تأسیس‌ نهضت‌ سوادآموزی‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در دیدار اعضای‌ شورای‌ مرکزی‌ نهضت‌ سوادآموزی‌ ضمن‌ قدردانی‌ از تلاشهای‌ ارزشمند این‌ نهاد بر لزوم‌ بازنگری‌ کیفی‌ و مأیوس‌ نشدن‌ در مواجهه‌ با مشکلات‌ وموانع‌ در امور مختلف‌ تأکید کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ بر لزوم‌ ارائه‌ سخن‌ نو و جذاب‌ و در عین‌ حال‌ صحیح‌ و حق‌ به‌ نسل‌ جوان‌ تأکید کردند و افزودند: سرزمین‌ ایران‌ با استعدادهای‌ فراوان‌ مادی‌ و معنوی‌، زمینه‌ کار و تلاش‌ بسیاری‌ دارد و همه‌ باید با امید و ایمان‌ راسخ‌ در جهت‌ پیشرفت‌ کشور و پرورش‌ نسل‌ جوان‌ همت‌ نمایند.
در این‌ دیدار قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ قرائتی‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ و رئیس‌ نهضت‌ سوادآموزی‌ ضمن‌ ارائه‌ گزارشی‌ از فعالیتها و مشکلات‌ این‌ نهاد گفت‌: آمار بی‌سوادی‌ که‌ در ابتدای‌ انقلاب‌، 47 درصد بود اکنون‌ به‌ پانزده‌ درصد رسیده‌ و هم‌اکنون‌ حدود 650 هزار نفر در کلاسهای‌ نهضت‌ سوادآموزی‌ مشغول‌ تحصیل‌ هستند و یکصد هزار نفر دیگر نیز از طریق‌ مکاتبه‌ به‌ سوادآموزی‌ اشتغال‌ دارند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی