news/content
نسخه قابل چاپ
1379/12/27

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ ری‌شهری‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ و سرپرست‌ حجاج‌ ایرانی‌ و اعضای‌ شورای‌ هماهنگی‌ حج‌، با قدردانی‌ از زحمات‌ کارگزاران‌ حج‌ امسال‌ و برگزاری‌ مراسم‌ برائت‌ از مشرکان‌ بر لزوم‌ برنامه‌ریزی‌ و نوآوری‌ به‌ منظور ارتقاء برنامه‌های‌ فرهنگی‌ و ایجاد امکانات‌ مناسب‌ برای‌ انجام‌ بهتر اعمال‌ در طول‌ ایام‌ حج‌ تأکید کردند.
ایشان‌ استمرار برنامه‌هایی‌ همچون‌ مراسم‌ دعای‌ پرمغزکمیل‌ و برنامه‌ریزی‌ جهت‌ امور فرهنگی‌ زائران‌ از جمله‌ در دسترس‌ قرار دادن‌ کتابهای‌ پرمحتوا، جذاب‌ و متنوع‌ را در بالا بردن‌ کیفیت‌ برنامه‌های‌ حج‌ و مفید واقع‌ شدن‌ آن‌ برای‌ زائران‌ مهم‌ ارزیابی‌ و تأکید کردند: مراسم‌ برائت‌ از مشرکین‌ نیز باید به‌ عنوان‌ یک‌ مراسم‌ فرهنگی‌ و سیاسی‌ هر سال‌ با نوآوری‌ و کیفیت‌ بهتر برگزار شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ لزوم‌ سیاستگذاری‌ و برنامه‌ریزی‌ در مسائل‌ پشتیبانی‌ و خدمات‌ حج‌ و اطلاع‌ متقاضیان‌ حج‌ به‌ هنگام‌ ثبت‌ نام‌ از خدمات‌ در نظر گرفته‌ شده‌ را نیز خاطر نشان‌ کردند و افزودند: در این‌ سفر باید امکانات‌ و زمینه‌های‌ لازم‌ برای‌ زائران‌ جهت‌ بجاآوردن‌ بهتر اعمال‌ فراهم‌ شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ جهتگیری‌ معنوی‌ اعمال‌ و احکام‌ حج‌ تأکید کردند: ضمن‌ تأمین‌ آسایش‌ زائران‌، نباید با برخی‌ اقدامات‌ جنبه‌ معنوی‌ سفر حج‌ و اعمال‌ آن‌، تحت‌الشعاع‌ قرار گیرد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ ری‌شهری‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ و سرپرست‌ حجاج‌ ایرانی‌، در گزارشی‌ از مراسم‌ حج‌ امسال‌، به‌ برگزاری‌ پرشکوه‌ مراسم‌ برائت‌ از مشرکین‌ در عرفات‌ و حساسیت‌ ویژه‌ زائران‌ غیرایرانی‌ به‌ مسائل‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌، پیروزی‌ حزب‌الله‌ لبنان‌ بر رژیم‌ صهیونیستی‌ و انتفاضه‌ فلسطین‌ اشاره‌ کرد و افزود: در طول‌ ایام‌ حج‌ هشت‌ همایش‌ در مدینه‌ و مکه‌ برگزار شد که‌ استقبال‌ زائران‌ ایرانی‌ و غیرایرانی‌ بسیار خوب‌ بود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ ری‌شهری‌ با اشاره‌ به‌ برخی‌ مشکلات‌ پشتیبانی‌ و خدماتی‌ زائران‌ در حج‌ امسال‌ از جمله‌ مسأله‌ مسکن‌ و حمل‌ و نقل‌ تأکید کرد: برنامه‌هایی‌ برای‌ برطرف‌ کردن‌ این‌ مشکلات‌ در سالهای‌ آینده‌ در نظر گرفته‌ شده‌است‌.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی