news/content
نسخه قابل چاپ
1377/07/20

دیدار مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه را پشتیبان فکری و فرهنگی دانشجویان و دانشگاهیان دانستند و فرمودند: دشمن در صدد است با سست کردن ایمان جوانان از جمله جوانان دانشگاهی، اساس نظام را دچار اختلال سازد.
مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت دهمین گردهمایی مسئولان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها صورت گرفت فرمودند: این نهاد باید با دید وسیع، روز آمدی، جامع نگری و هماهنگی فکری و عملی، همچون نهادی هوشمند، دانشجویان و دانشگاهیان را از ابعاد مختلف پشتیبانی فکری و فرهنگی کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی جوان بودن جمعیت کشور را موقعیتی مناسب و مهم برای پیشرفت و تعالی جامعه برشمردند و خاطر نشان کردند: دشمن در صدد است از این موقعیت و فرصت سوء استفاده کند و با سست کردن ایمان جوانان از جمله جوانان دانشگاهی اساس نظام را دچار اخلال سازد، بنا بر این در این زمینه یک پیکار فرهنگی، سیاسی و فکری واقعی میان لشکر انقلاب و دشمن انقلاب در جریان است و عاشقان نظام و اسلام و انقلاب باید با حضور هوشیارانه در این میدان، قدر جوانان و ارزش جوان بودن جمعیت کشور را بیش از دیگران درک کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نظام اسلامی را نظامی متکی بر علم و ایمان ارزیابی کردند و با اشاره به لزوم شناخت دقیق روشها و اهداف دشمن در قبال دانشگاهها افزودند: دانشگاه عرصه بسیار حساس و مهمی است و دشمن برای آن، خوابهای زیادی دیده است و تمامی عناصر حقیقی و حقوقی که با جوانان دانشگاهی سر و کار دارند باید با برخورد صحیح، تکیه بر علم و تقوا و هوشیاری کامل در این عرصه، به فعالیت مؤثر بپردازند.
مقام معظم رهبری همچنین تصریح کردند: نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها باید مظهر علم و معنویت حوزه در دانشگاهها باشد، چرا که وجود روح طلبگی و حوزوی در دانشگاهها، بسیار با ارزش است و آثار عمیقی به دنبال خواهد داشت.
خاطر نشان می‌کند در آغاز این دیدار، گزارشی کوتاه از فعالیتهای نهادهای نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها توسط حجةالاسلام والمسلمین صدر رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها به استحضار رسید.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی