news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1377/02/28

دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (رض) و ستاد برگزاری کنگره جهانی تفکر دینی امام با ایشان، بر ضرورت زنده نگهداشتن یاد، نام، راه و اندیشه امام (رض) تأکید کردند و آن را یکی از بزرگترین کارها و بزرگترین عبادات دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار انجام هر کار عملی، فکری و هنری در جهت بزرگداشت امام خمینی (رض) را یک افتخار بسیار بزرگ برشمردند و فرمودند: در دایره انقلاب اسلامی امام مرکز و مردم محیط آن بودند بگونه‌ای که نه آن مرکز بدون محیط معنا پیدا می‌کند و نه آن محیط ممکن است خالی از مرکزیتی باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اثربخشی انقلاب اسلامی را نشانه ماندگاری آن دانستند و فرمودند: پدیده‌های عالم و تاریخ، هنگامی اثر می‌بخشند که ماندگار باشند و حق از آن جمله است. زیرا خصوصیت و طبیعت حق در استمرار و ماندگاری آن است، اما استمرار حق به عنوان قانون و سنت، مستلزم مبارزه و جهاد است و بدون شک جهاد در راه حق، همیشه با هدایت الهی و کمک خداوند همراه خواهد بود و هنر بزرگ امام خمینی (رض) نیز در مبارزه به هنگام ایشان در برابر دشمن بود که به بهترین شکل انجام شد و بر همین اساس بود که به پیروزی رسید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبر و استقامت امام خمینی (رض) را به استقامت امام حسین (ع) در روز عاشورا تشبیه کردند و فرمودند: استقامت حسینی آنجاست که وقتی که انسان هدف را شناخت و به عظمت آن پی برد، هر قیمتی را برای آن می‌پردازد و استقامت امام نیز هنگامی معنا پیدا می‌کند که صریحا اعلام کرد اگر خمینی تنها باشد باز هم خواهد ایستاد و همین استقامت است که مردم را به صحنه می‌آورد، بی‌تفاوتها را حساس می‌کند و به ایمانها استحکام می‌بخشد، بنا بر این ادامه راه حق بدون استقامت و مبارزه ممکن نخواهد بود.
مقام معظم رهبری فرمودند: عده‌ای می‌خواهند چنین وانمود کنند که ایمان مردم متزلزل شده است اما این ادعا، دروغ، اهانت و تهمتی بیش نیست. ملت سرزنده ایران تا امروز در این راه مقدس مستحکم و مقاوم ایستاده است و اندک خدشه‌ای نیز در اخلاص و ایمان عمیق این ملت بزرگ پدید نیامده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سخنان، افکار و مواضع حضرت امام خمینی(رض) را از بینات انقلاب اسلامی دانستند و فرمودند: اگر یاد و نام امام و افکار بلند ایشان زنده بماند، ارزشها نیز زنده خواهد ماند و به صورت جریانی رو به تزاید در خواهد آمد، راه و فکر امام بیان کننده سیل خروشان اندیشه و فرهنگ است که از این کوثر طیب و طاهر سرچشمه می‌گیرد و دست‌اندرکاران بزرگداشت امام خمینی (رض) باید زنده نگهداشتن راه، اندیشه و شخصیت امام را یکی از برترین کارها و بزرگترین عبادات بدانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی دکترین امام خمینی (رض) را ناظر به عمل و واقعیت دانستند و با تأکید بر ضرورت تبیین و تدوین هویت فکری و سیاسی و اهداف امام فرمودند: بزرگداشت صدمین سال ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را باید یک کار بزرگ و ملی در نظر گرفت و تردیدی نیست که ملت ایران در بزرگداشت صدمین سالروز ولادت امام از رهبر کبیر انقلاب اسلامی به شایستگی تجلیل خواهند کرد.
مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان تجلیل از امام بزرگوار را موجب رضایت و خشنودی حضرت بقیه الله الاعظم دانستند و خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری مراسم نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام و اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت امام فرمودند: اساس کار شما در این است که نام و یاد امام را در متن نظام و انقلاب زنده نگهدارید و اجازه ندهید که حتی اندکی به حاشیه رانده شود.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آقای محمدعلی انصاری مسؤول ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام و دکتر احمدی مسؤول ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت امام و افکار دینی ایشان هر یک گزارشی از فعالیتهای انجام شده در این ستادها را به استحضار رساندند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی