news/content
نسخه قابل چاپ
1377/01/25

دیدار اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار که به مناسبت سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) مبنی بر تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 برگزار شد، مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از زحمات دست‌‌‌اندرکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یاد و خاطره حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) را که این بنیاد از یادگارهای بسیار ارزشمند ایشان است، گرامی داشتند.
حضرت آیت‌‌‌الله خامنه‌‌‌ای با اشاره به ضرورت داشتن تقسیم وظایف روشن این بنیاد در ارتباط با وظایف وزارت مسکن و همکاری این دو نهاد در امر ساخت و ساز مسکن، و اهمیت ساختن خانه‌‌‌های استیجاری، اهتمام بیشتر در بالا بردن کیفیت خانه‌‌‌سازی را با توجه به مسأله زلزله یادآور شدند و تأکید کردند: بعضی از مردم، سرپناهی می‌‌‌خواهند و قدرت خرید و رهن هم ندارند، مناسب است یک دستگاه دولتی وابسته به بیت‌‌‌المال مسلمین، برای این کار به مردم کمک کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به نیاز زوجهای جوان و افرادی که تنها زندگی می‌‌‌کنند به مسکنی با مساحت کم، ساختن خانه‌‌‌هایی کوچک که در آن احساس زیبایی و شکوه بشود را ضروری دانستند و اظهار امیدواری کردند که دستگاههای مربوطه، مسأله مسکن را که مشکل اساسی مردم است، به نحوی حل کنند.
در این دیدار که وزیر مسکن و شهرسازی نیز حضور داشت، حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گزارشی از فعالیتهای سال گذشته این بنیاد به استحضار مقام معظم رهبری رساند.
براساس همین گزارش، مقام معظم رهبری به منظور کمک به حساب 100 امام، مبلغ یکصد میلیون ریال به این امر اختصاص دادند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی