news/content
نسخه قابل چاپ
1375/07/09

دیدار اعضای هیأت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس، مدیران و اعضای هیأت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ایشان طی سخنانی بر اهمیت هوشمندانه بودن و انتظام کار فرهنگی در کشور تأکید کردند وان را لازمه بقاء امور مربوط به یک نظام، تمدن و یک مجموعه سازمانی دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار از اقدامات و تلاشهای فرهنگی مسؤولان و دست‌اندرکاران دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم قدردانی کردند و با بیان ضرورت انجام کار عمیق، صحیح و جدی در زمینه مسائل فرهنگی فرمودند: اهمیت کار فرهنگی در آن است که باید هوشمندانه، گزیده شده و دارای انتظام باشد. نشانه یک کار فرهنگی صحیح در رعایت دقیق هدفی است که برای آن انتخاب شده است و برای انجام کار فرهنگی مفید و مؤثر باید به کیفیت، عمق، تنوع، شیوایی و زیبایی آن توجه شود زیرا کار فرهنگی انبوه مهم نیست و اهمیت این کار در شامل شدن انواع کیفیتهاست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبلیغ را هدف اصلی کار دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برشمردند و فرمودند: مسأله تبلیغ تفکر اسلامی و حقیقت اسلام ناب باید جدی گرفته شود و ابعاد کمی و کیفی آن به دقت مورد توجه و رعایت قرار گیرد. برای این منظور باید ترتیبی اتخاذ شود که مبلغین و پویندگان راه منبر، خود را موظف به شرکت در دوره‌های ویژه تبلیغ بدانند و این مهم تنها با بهره گرفتن از امکانات اعتباری حوزه علمیه امکان‌پذیر خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شناسایی و تربیت استعدادها در درون حوزه‌های علمیه را بسیار حایز اهمیت دانستند و فرمودند: ذخایر عظیمی از استعدادهای بالقوه در درون حوزه‌های علمیه وجود دارد که باید آنها را شناسایی کرد و تحت تربیت و آموزش صحیح قرار داد تا به استعدادهای بالفعل تبدیل شوند. رشد و تربیت استعدادهای موجود در زمینه نویسندگی، تحقیق، هنر و گویندگی در واقع کار بسیار عظیمی است که باید جدی گرفته شود.
مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان، وجود جوانان خوش استعداد و برخوردار از ذهنیات روشن و پاک را به مثابه آب گوارا در اختیار حوزه‌های علمیه، روحانیت و دین مبین اسلام توصیف کردند و ضرورت برنامه‌ریزی در جهت فراهم آوردن زمینه‌های بروز و شکوفایی این استعدادها را مورد تأکید قرار دادند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل هرندی رئیس هیأت مدیره و حجت‌الاسلام جعفری گیلانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به طور جداگانه گزارشی از فعالیتها و اقدامات فرهنگی انجام شده را به استحضار رساندند.

برچسب‌ها: منبر؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی