news/content
نسخه قابل چاپ
1375/02/20

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری نماینده ولی‌فقیه و سرپرست زائران ایرانی خانه خدا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم حج با ایشان، با تبیین آثار و فواید حضور زائران ایرانی در کنگره عظیم جهان اسلام (حج) تصریح کردند: به رغم تلاش بدخواهان، تأثیر حضور و فعالیتهای مختلف مجموعه حجاج ایرانی و دست‌اندرکاران مراسم حج خصوصا در امر برائت از مشرکین بر ذهن زائران دیگر کشورها و به طور کلی در جهان اسلام بسیار عمیق و زیاد است. بگونه‌ای که درک کامل و همه‌جانبه این آثار امکان‌پذیر نیست. مقام معظم رهبری حضور و فعالیتهای مجموعه زائران ایرانی را در موسم حج به چشمه‌ای شیرین و جوشان، تشبیه کردند و افزودند: تلاشها و ارزش‌آفرینیهای شما برکات فراوانی دارد و هنگامی که زائران غیر ایرانی در حال طواف، فریاد برائت را سر می‌دهند و یا در رمی جمرات مفهوم واقعی مورد نظر اسلام از این کار را فریاد می‌کنند، اینها مژده‌ها و بشارتهای الهی و نتیجه ایستادگی و استقامت همه‌جانبه و جانانه نظام اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی و تشکر از زحمات بسیار ارزنده آقای ری‌شهری و دیگر دست‌اندرکاران حج فرمودند: تشکر واقعی از فعالیتهای فراوان و پرزحمت شما با خداوند متعال است.
مقام معظم رهبری همچنین حضور علما و روحانیون را در موسم حج حلال مشکلات شرعی زائران ایرانی و غیر ایرانی خواندند و از همه دستگاههای ذیربط خصوصا وزارت ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت تقدیر کردند.
در این دیدار قبل از سخنان مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری نماینده ولی‌فقیه و سرپرست زائران ایرانی با بیان گزارش فعالیتهای بعثه مقام معظم رهبری، گسترش فعالیتهای تبلیغی و توسعه امور آموزش زائران ایرانی را از جمله سیاستهای اصولی و کلی بعثه در حج امسال اعلام کرد. آقای ری‌شهری برگزاری هشت سمینار و همایش را در مورد مسائل مختلف جهان اسلام از جمله فلسطین، بوسنی و وحدت مسلمانان از جمله این فعالیتها خواند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی