news/content
نسخه قابل چاپ
1375/01/20

دیدار اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ایشان بر لزوم حل مسأله مسکن، بویژه برای قشرهای محروم و مستضعف تأکید کردند. مقام معظم رهبری با اشاره به این که تأمین مسکن، اساس زندگی خانواده و بخش عمده‌ای از مخارج آن را تشکیل می‌دهد، تصریح کردند: افرادی که واقعا مستضعف و محرومند و اجاره برای آنها سنگین است، باید یک سرپناهی از خودشان داشته باشند و اگر بتوانید این بار را از دوش محرومین بردارید؛ خیلی کار مهمی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم پیگیری و اجرای طرح تأمین مسکن موقت برای کسانی که ازدواج می‌کنند، افزودند: این گونه کارها که به نفع مردم فقیر و طبقات پایین است؛ بسیار با ارزش است و انسان با این جور کارها، ضمن ادای وظایف مقرر و محوله، عبادت هم انجام می‌دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از تداوم اهتمام و دلسوزی مسؤولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای حل مشکل مسکن، ساخت مسکن در شهرستانها را برای جلوگیری از رشد بی‌رویه شهرها و مراکز بزرگ، توصیه فرمودند و بر لزوم حرکتی گسترده و برنامه‌ریزی شده، برای آباد کردن روستاهای کشور تأکید کردند.
مقام معظم رهبری حساب 100 امام را از جمله حسنات برجسته و باقی امام خمینی(رض) خواندند و کمک کردن مردم به این حساب را ضروری و کاری بسیار مهم در جهت حل مسأله مسکن محرومان توصیف کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بنیاد مسکن و افتتاح حساب شماره 100 برای کمک به امر احداث مسکن محرومان، پنجاه میلیون ریال برای واریز به این حساب، اختصاص دادند.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارشی از فعالیتهای این بنیاد به استحضار مقام معظم رهبری رساند.
 

برچسب‌ها: محرومین؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی