news/content
نسخه قابل چاپ
1373/05/07

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری

در پی‌ ارسال‌ تعداد کثیری‌ پیام‌ و تلگرام‌ تسلیت‌ به‌ مناسبت‌ شهادت‌ جمعی‌ از مشتاقان‌ اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌ در حرم‌ مطهر ثامن‌ الحجج‌ علی‌‌بن‌‌موسی‌‌الرضا(ع‌) به‌ محضر حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با صدور اطلاعیه‌ای‌ از عموم‌ کسانی‌ که‌ با ارسال‌ پیام‌ و تلگرام‌ این‌ ضایعه‌ی‌ اسفبار را به‌ معظم‌له‌ تسلیت‌ گفته‌ بودند، تشکر کرد. متن‌ اطلاعیه‌ دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
چهل‌ روز پیش‌ منافقین‌ از خدا بی‌خبر و عوامل‌ استکبار دست‌ خود را به‌ جنایتی‌ هولناک‌ آلودند که‌ قلب‌ حضرت‌ ولی‌ عصر (عج‌) و امت‌ اسلام‌ را جریحه‌دار نمود.
منافقان‌ شب‌ پرست‌ در روز عاشورای‌ حسینی‌ در یک‌ اقدام‌ ضد انسانی‌ بمبی‌ را در حرم‌ مطهر حضرت‌ ثامن‌الائمه‌ علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا (ع‌) منفجر کردند که‌ نه‌ تنها حرمت‌ این‌ حریم‌ مقدس‌ را شکستند، بلکه‌ جمعی‌ از زائران‌ مظلوم‌ و بی‌گناه‌ روضه‌ رضوی‌ را که‌ در حال‌ مناجات‌ با خدا و زیارت‌ بودند به‌ خاک‌ و خون‌ کشیدند. هدف‌ منافقان‌ سیاه‌ دل‌ و سرسپرده‌ استکبار جهانی‌ این‌ بود که‌ با این‌ اقدام‌ بتوانند اندک‌ خللی‌ در عزم‌ راسخ‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ در حمایت‌ از انقلاب‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایجاد نمایند. غافل‌ از این‌ که‌ خدای‌ متعال‌ مکر آنان‌ را به‌ خودشان‌ بازگرداند و اراده‌ پولادین‌ امت‌ اسلامی‌ را در ادامه‌ راه‌ رهبر عظیم‌الشأن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) و دفاع‌ و حمایت‌ از انقلاب‌ و نظام‌ مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی‌ مصمم‌تر کرد. این‌ حادثه‌ بی‌سابقه‌ موجب‌ شد تا بهتر پرده‌ از چهره‌ ریاکاران‌ بین‌المللی‌ و به‌ اصطلاح‌ مدافعین‌ حقوق‌ بشر برداشته‌ شود و خشم‌ و کینه‌ مردم‌ مسلمان‌ ایران‌ نسبت‌ به‌ دشمنان‌ خود بویژه‌ منافقان‌ روسیاه‌ افزایش‌ یابد.
در سالروز اربعین‌ حسینی‌ که‌ مصادف‌ با اربعین‌ شهدای‌ گرانقدر عاشورای‌ رضوی‌ است‌، یاد و خاطره‌ این‌ شهدای‌ عزیز را گرامی‌ داشته‌ و از خداوند متعال‌ علو درجات‌ را برای‌ آنان‌ و صبر و اجر برای‌ بازماندگان‌ محترمشان‌ مسئلت‌ می‌نمائیم‌. در پی‌ وقوع‌ این‌ حادثه‌ غم‌انگیز، اقشار مختلف‌ امت‌ با ایمان‌ و فداکار کشورمان‌ و نیز علمای‌ اعلام‌ و روحانیون‌ سراسر کشور، مسئولین‌ بلندپایه‌ کشور، حوزه‌های‌ علمیه‌، ائمه‌ جمعه‌ و جماعات‌، شخصیت‌های‌ سیاسی‌ و نظامی‌، حوزه‌های‌ علمیه‌، ائمه‌ جمعه‌ و جماعات‌، شخصیت‌های‌ سیاسی‌ و نظامی‌، روحانیون‌ و شخصیت‌های‌ سیاسی‌ و مذهبی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ و سایر کشورها، گروهها و جمعیت‌های‌ غیر ایرانی‌، رهبران‌ اقلیت‌های‌ دینی‌، مسئولان‌ نهادهای‌ انقلابی‌ و مؤسسات‌ دولتی‌ و دانشگاهها و اصناف‌ و بازاریان‌ با ارسال‌ پیامها و تلگرافهایی‌ به‌ محضر رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مدظله‌ العالی‌ ضمن‌ ابراز تنفر و انزجار خود از این‌ عمل‌ ددمنشانه‌ استکبار و منافقین‌، مراتب‌ تسلیت‌ خود را به‌ محضر معظم‌ له‌ اعلام‌ و اظهار همدردی‌ نمودند.
دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضمن‌ اعلام‌ مراتب‌ تشکر رهبر معظم‌ انقلاب‌ و ولی‌ امر مسلمین‌ جهان‌ از این‌ پیامها و تلگرامها، بار دیگر به‌ ارواح‌ مطهر شهدای‌ مظلوم‌ عاشورای‌ مشهد درود فرستاده‌ و برای‌ آنان‌ از خدای‌ متعال‌ طلب‌ مغفرت‌ می‌نماید.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی