news/content
نسخه قابل چاپ
1370/12/02

کمک رهبر انقلاب به اجرای طرح‌های عمرانی و آموزشی و بهداشتی در قم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در جریان دیدار از شهر مقدس قم مبلغ چهارمیلیارد و پانصد میلیون ریال برای اجرای دهها طرح عمرانی، آموزشی و بهداشتی درشهرستان قم اختصاص دادند.
این مبلغ جهت ایجاد شبکه های برق و آبرسانی، احداث مدرسه و حمام و جاده سازی در چهل روستای تابعه ی شهرستان قم، احداث یک درمانگاه و یازده مدرسه و گازکشی به تعدادی از مدارس قم هزینه خواهدشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای در این سفر همچنین تعداد قابل توجهی کتاب به کتابخانه‌های شهر قم اهداء فرمودند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین مبالغی را جهت کمک به محرومین و مستمندان به کمیته امداد امام خمینی (ره) در قم اختصاص دادند. براساس همین گزارش هریک ازمعلمان و پرسنل آموزش و پرورش و آموزشیاران نهضت سواد آموزی شهرستان قم از مبلغ پنجاه هزار ریال کمک نقدی مقام معظم رهبری برخوردار شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین مقررفرمودند همزمان با شروع به کار مرکز بیمه درمانی امام خمینی در حوزه علمیه قم، صندوق قرض‌الحسنه و تعاونی مصرف طلاب این حوزه نیز تأسیس شود. اجرای پروژه احداث کتابخانه جدید مدرسه ی فیضیه و مدرس بزرگ آن نیز مورد تصویب مقام معظم رهبری قرارگرفت و نمایندگان ایشان ضمن بازدید از چگونگی پیشرفت عملیات اجرایی احداث خانه‌های سازمانی برای طلاب بر لزوم تسریع در انجام این طرح که با مساعدت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به اجرا درآمده است، تأکید کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی