news/content
نسخه قابل چاپ
1375/08/26

حضور رهبر انقلاب در مجلس ترحیم آیت‌الله پسندیده

با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مجلس ترحیم آیت‌الله پسندیده برادر گرامی حضرت امام خمینی (ره) صبح دیروز(شنبه) در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
در این مراسم که از سوی مقام معظم رهبری ترتیب یافته بود، اعضای بیت حضرت امام (ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور، آیت‌الله یزدی رئیس قوه قضاییه، جمعی از علما و فضلا، مقامات لشکری و کشوری و صدها تن از مردم تهران شرکت داشتند.
آیت‌الله امامی کاشانی طی سخنانی در این مراسم شخصیت، تقوا و ورع آیت‌الله پسندیده را مثال زدنی خواند و با اشاره به احترام ویژه حضرت امام(ره) نسبت به ایشان اظهار داشت: آیت‌الله پسندیده قبل از انقلاب محور امور شرعیه امام (ره) در کشور بود و علما با ایشان در ارتباط بودند و بعد از انقلاب هم فرمانبردار ولی‌امر مسلمین بود.
در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با نوحه‌سرایی و ذکر مصیبت، یاد آن عالم ربانی را گرامی داشتند.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نیز در پایان این مراسم از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، علما و شخصیتها و اقشار مختلف مردم قدردانی کرد.
در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم، جمعی از اعضای هیأت دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای بیت شریف حضرت امام (ره)،رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، اعضای شورای نگهبان، حجت‌الاسلام حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و رؤسای سازمانهای دولتی و ارگانهای انقلابی حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی