news/content
نسخه قابل چاپ
1374/07/25

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع‌ عظیم‌ مردم‌ شهرستان‌ بابل‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، پیش‌ از ظهر امروز در اجتماع‌ عظیم‌ مردم‌ شهرستان‌ بابل‌ و مناطق‌ اطراف‌ آن‌، طی‌ سخنانی‌ ماهیت‌ و اهداف‌ جبهه‌ حق‌ و جبهه‌ باطل‌ را تشریح‌ کردند و با استناد به‌ حوادث‌ روشن‌ تاریخ‌، ماندگار بودن‌ حق‌ و زایل‌ شدن‌ باطل‌ را مورد تأکید قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ اجتماع‌، از دیدار با مردم‌ پرشور شهرستان‌ بابل‌، به‌ عنوان‌ دیداری‌ خاطره‌‌انگیز، پرارزش‌ و مغتنم‌ یاد کردند و فرمودند: این‌ اجتماع‌ پرشور و سرشار از نشاط، ایمان‌، صفا و صمیمیت‌، از نمونه‌های‌ بارز در ایران‌ اسلامی‌ و نادر و کمیاب‌ در جهان‌ امروز است‌ و هیچ‌ کشوری‌ را نمی‌توان‌ سراغ‌ گرفت‌ که‌ از چنین‌ اجتماع‌ مردمی‌، شورانگیز و پرمفهوم‌ برخوردار باشد. این‌ پدیده‌، مخصوص‌ ملت‌ ایران‌ است‌ و ریشه‌ در ارتباط مردم‌ با مسؤولانی‌ دارد که‌ خود را خادمان‌ اسلام‌، قرآن‌، کشور و ملت‌ می‌دانند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ درگیری‌ مستمر جبهه‌ حق‌ و جبهه‌ باطل‌ در طول‌ تاریخ‌ هزار و چهارصدساله‌ پس‌ از اسلام‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ و نظام‌ اسلامی‌، پرچمدار جبهه‌ حق‌ است‌ و در یک‌ صف‌بندی‌ دائمی‌ در مقابل‌ جبهه‌ باطل‌ قرار دارد. جبهه‌ حق‌ در تلاش‌ است‌ که‌ دنیا را با اخلاق‌ صحیح‌ انسانی‌ بسازد و اجازه‌ نمی‌دهد که‌ عده‌ای‌ زورگو، پرتوقع‌ و فرصت‌طلب‌، بر زندگی‌ جمع‌ دیگری‌ از انسانها حکمرانی‌ کنند. در جبهه‌ حق‌، هیچ‌ فرقی‌ بین‌ نژادهای‌ انسانی‌ نیست‌، همه‌ بنده‌ خدا و تابع‌ فرمان‌ او هستند و در خدمت‌ به‌ انسانیت‌، حرکت‌ می‌کنند و اگر جبهه‌ حق‌، راه‌ را در مقابل‌ خود باز ببیند، نه‌ فقط زندگی‌ انسان‌ را، بلکه‌ محیط حیات‌ روی‌ زمین‌ را زیبا و آباد خواهد کرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بیان‌ ماهیت‌ جبهه‌ باطل‌ فرمودند: جبهه‌ باطل‌، جبهه‌ صهیونیستهای‌ متعرض‌ به‌ حقوق‌ یک‌ ملت‌ است‌، جبهه‌ آمریکایی‌، نژاد‌پرست‌ و غارتگر منابع‌ حیاتی‌ کشورهاست‌، جبهه‌ باطل‌ خدا را قبول‌ ندارد و خود را به‌ جای‌ خدا می‌گذارد و می‌خواهد انسانها از آن‌ تبعیت‌ کنند. رفتار جبهه‌ باطل‌ آمیخته‌ با جهالت‌ و سفاهت‌ است‌ و از عقل‌ و حکمت‌ تهی‌ است‌ و امروز قدرتهای‌ استکباری‌ در جبهه‌ باطل‌ ابوجهل‌ها و ابولهبهای‌ زمان‌ هستند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تکیه‌ بر آیات‌ قرآن‌ کریم‌، حمایت‌ خداوند از جبهه‌ حق‌ را یادآور شدند و فرمودند: بنای‌ اراده‌ الهی‌ و عالم‌ خلقت‌ برحق‌ استوار است‌ و همه‌ چیز متعلق‌ به‌ حق‌ است‌ و اگر طرفداران‌ حق‌ آستین‌ همت‌ بالا بزنند، جبهه‌ باطل‌ را با همه‌ قدرت‌ ظاهری‌ و سلاحی‌ که‌ در اختیار دارد سرکوب‌ و منکوب‌ خواهند کرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ (باطل‌) را زایل‌ شدنی‌ و به‌ مثابه‌ کف‌ روی‌ آب‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: امروز از نمونه‌های‌ باطل‌ به‌ جز ویرانه‌های‌ کاخهایی‌ نظیر پس‌مانده‌های‌ تخت‌ جمشید و اهرام‌ مصر باقی‌ نیست‌ اما جبهه‌ حق‌، شامل‌ پیام‌ آوران‌ توحید و معارف‌ الهی‌ و اسلامی‌ برای‌ همیشه‌ تاریخ‌ ماندنی‌ و پایدار است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ حاکمیت‌ اسلام‌ در ایران‌ را ثمره‌ مجاهدتهای‌ سخت‌ و پررنج‌ یک‌ ملت‌ بزرگ‌ دانستند و فرمودند: آنچه‌ با انقلاب‌ بزرگ‌ ملت‌ ایران‌ از بین‌ رفت‌، فقط اضمحلال‌ خاندان‌ پهلوی‌ نبود، بلکه‌ با پیروزی‌ انقلاب‌، به‌ سلطه‌ آمریکا و انگلیس‌ نیز که‌ منافع‌ خود را از ثروت‌ ایران‌ تأمین‌ می‌کردند خاتمه‌ داده‌ شد و هنگامی‌ که‌ بیگانگان‌ دست‌ خود را از ارتش‌، سیاست‌، حکومت‌، نفت‌ و سرمایه‌های‌ ایران‌ کوتاه‌ دیدند خصومت‌ و دشمنی‌ خود را با ملت‌ ایران‌ آغاز کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با مردود دانستن‌ اعتراض‌ دولت‌ آمریکا به‌ مخالفت‌ ایران‌ با روند سازش‌ در خاورمیانه‌ فرمودند: آنچه‌ که‌ روند صلح‌ در خاورمیانه‌ نام‌گذاری‌ شده‌ است‌، از نظر ما نه‌ یک‌ صلح‌، بلکه‌ روند خیانت‌ و یک‌ سازش‌ ذلت‌آمیز است‌ و بر مسلمانان‌ است‌ که‌ به‌ هر شکل‌ ممکن‌ با دشمن‌ صهیونیست‌ و غصب‌ سرزمین‌ فلسطین‌ مخالفت‌ کنند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از به‌ ثمر رسیدن‌ سازندگی‌ در کشور به‌ عنوان‌ شکست‌ دشمنان‌ انقلاب‌ یاد کردند و فرمودند: یکی‌ از بزرگترین‌ ثمرات‌ انقلاب‌، تزریق‌ روحیه‌ خودباوری‌ به‌ آحاد مردم‌ بود. امروز جوانان‌ کارامد، فاضل‌، عالم‌، تحصیل‌ کرده‌ و با استعداد کشور از اعتماد به‌ نفس‌ لازم‌ برای‌ انجام‌ کارهای‌ بزرگ‌ برخوردار شده‌اند و در عرصه‌های‌ بین‌المللی‌ با بزرگترین‌ متخصصین‌ و خبره‌های‌ دنیا در کارهای‌ حساس‌ و مهم‌ رقابت‌ می‌کنند و از آنها نیز پیشی‌ می‌گیرند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌، حضور مردم‌ در صحنه‌، تقویت‌ ایمان‌، افزایش‌ امید به‌ آینده‌ و نیز حفظ اتحاد، یکپارچگی‌ و همدلی‌ ملت‌ را لازمه‌ پیشرفت‌ هر چه‌ بیشتر جبهه‌ حق‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضرورت‌ تحکیم‌ پیوند صمیمانه‌ میان‌ مردم‌ و مسؤولان‌ و نیز مشارکت‌ عمومی‌ در حل‌ مشکلات‌ کشور را خاطرنشان‌ کردند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ روحانی‌، امام‌ جمعه‌ بابل‌ و نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در استان‌ مازندران‌ به‌ نمایندگی‌ از سوی‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ مقدم‌ رهبر انقلاب‌ را به‌ شهر بابل‌ گرامی‌ داشت‌.

برچسب‌ها: ارتباط با مردم؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی