news/content
نسخه قابل چاپ
1368/04/05

دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب

هزاران نفر از کارگران منتخب سراسر کشور به همراه آقایان نبوی، آیت الهی و شافعی و سرحدی زاده وزرای صنایع سنگین، معادن و فلزات، صنایع و کار و امور اجتماعی و نیز معاونین این وزارتخانه ها و مسؤولین خانه کارگر صبح امروز به منظور بیعت با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با ایشان دیدار کردند.
دراین دیدار آقای سرحدی زاده وزیر کار و امور اجتماعی ضمن تسلیت رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی به وصیت الهی سیاسی امام خمینی مدظله الشریف اشاره کرد و گفت همان گونه که پیامبر اکرم (ص) پس از خود کتاب و عترت را برای امت اسلامی باقی گذارد امام عزیز نیز کتاب یعنی قرآن و عترت یعنی حضرت آیت الله خامنه ای که فرمودند من ایشان را بزرگ کرده ام بین امت اسلامی ما به یادگار گذاردند وی تأکید کرد محرمان و رنجبران هیچگاه از روحانیت و رهبری روحانیت جدا نخواهند شد.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی طی سخنان مبسوطی فرمودند: شاهد احساسات پرشور و ایمان آگاهانه شما کارگران عزیز هرکسی را به یاد محبت عمیق امام عزیزمان به شما قشر زحمتکش که ستون اصلی تولید در کشور هستید می اندازد.
کارگر در نظام جمهوری اسلامی در دو جبهه ی کار و تولید و جبهه دفاع از انقلاب در طول ده سال بعد از انقلاب حضوری تاریخی و بیاد ماندنی داشته است یعنی با همان انگیزه ای که در جبهه جنگ و دفاع از انقلاب ایستادگی کرد، در سنگر کار و تولید نیز از خود اخلاص و خستگی ناپذیری نشان داد.
رهبر جمهوری اسلامی افزودند: در همه ی صحنه های انقلاب حضور کارگران حضوری چشمگر بود و هیچکس نمی تواند منکر این باشد.
در روزهای بحرانی اول انقلاب ضد انقلاب سرمایه گزاری وسیعی برای نفوذ درمیان این قشر زحمتکش و متعهد کرده بود تا شاید بتواند این دست کار آمد و بازوی قوی را از انقلاب بگیرد اما مشت محکم این قشر آگاه جامعه آنچنان بر دهان دشمن اسلام و انقلاب خورد که آنها را مأیوس و گیج کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تثبیت نظام جمهوری اسلامی در دنیا فرمودند: راز همه پیروزی ها و اینکه علی‌رغم تؤطئه های استکبار جهانی انقلاب اسلامی قویتر از همیشه با قدرت به راه خود ادامه می دهد رابطه ی قلبی و پیوند ولایتی آحاد ملت ما با خدا است.
رهبر جمهوری اسلامی در قسمت دیگری از بیاناتشان فرمودند: انقلاب اسلامی با همین روحیه های سرشار از ایمان ده سال از دشوارترین راه ها عبور کرده است و امروز وقتی به پشت سر نگاه می کنیم حقیقتاً تعجب می کنیم که چه گذرگاه های سختی را با رهبری آن قلب مطمئن پشت سر گذاشته ایم. درسخت ترین مراحل امام عزیزمان همواره آرام و مطمئن بودند و به مردم اطمینان فراوانی داشتند.
امام خوب این مردم را شناخته بودند و مردم هم حقاً و انصافاً امامشان را شناخته بودند. حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دشمنان و حتی دوستان ما در سطح جهانی فکر نمی کردند که مردم ما این قدر متحد باشند. اینگونه با قضایا قوی برخورد کنند و راه خود را با قدرت ادامه دهند. تا اینجا پاداش الهی بود به مجاهدت های شما و بعد از این هم ما باید حفاظت و سلامت انقلاب و رشد روز افزون نظام جمهوری اسلامی را با همان روش و شیوه یعنی حفظ ایمان، کار مخلصانه با وحدت کلمه با داشتن ارتباط و پیوند قلبی با خدا با اتکا به نفس و تصمیم غلبه بر مشکلات، تضمین کنیم.
رهبر جمهوری اسلامی فرمودند: ما انقلابمان را در اصل بر پایه شکستن سیطره ی زورگو های دنیا پایه گذاری کرده ایم و راهمان را همچنان با قوت و صفا و اخلاص ادامه خواهیم داد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به اهمیت نقش کارگران در تولید و اقتصاد کشور فرمودند: بار اصلی تولید بر دوش شما کارگران است و باید اولین هدف برنامه ریزی های توسعه اقتصادی کشور کارگران باشند و قطعاً یکی از وظایف بر عهده نظام جمهوری اسلامی اینست که بتواند وضع زندگی این قشر زحمتکش را که بزرگترین حق را بر تولید کشور و بر اداره اقتصادی کشور دارد از لحاظ مادی و معنوی بهبود بخشید. از لحاظ مادی با قوانین مناسب، با توسعه کار و اشتغال و از لحاظ معنوی هم کارگر و هم مسؤولین کشور و هم عامه مردم باید بدانند که کارگر شاٌن معنوی و انسانی بالائی را در جامعه دارد. حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: شما کارگران باید توجه داشته باشید که ادامه حیات شرافتمندانه ملت عزیز ایران و حفظ و ادامه این شعار های با ارزش و این موضع با ارزش نظام جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی با کار و تلاش شماست. این کار را باید دلسوزانه و با جدیت هر چه بیشتر انجام دهید. البته مسؤولین دولتی هم باید سعی کنند مواد اولیه را تأمین کنند تا کارخانجات با همه ظرفیت کار کنند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی