news/content
نسخه قابل چاپ
1380/03/13

تشکیل جلسه‌ سران‌ سه‌ قوه‌ برای پیگیری‌ مسئله‌ اشتغال‌ و فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب

جلسه‌ سران‌ سه‌ قوه‌ بمنظور پیگیری‌ مسئله‌ اشتغال‌ و فرمان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ درخصوص‌ مبارزه‌ با فساد مالی‌ و اقتصادی‌ شب‌ گذشته‌ در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تشکیل‌ شد. در این‌ جلسه‌ که‌ رئیس‌ مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌ نیز در آن‌ حضور داشت‌ درخصوص‌ بحث‌ اشتغال‌ بعنوان‌ مسئله‌ درجه‌ یک‌ نظام‌، بر فوریت‌ آن‌ و شروع‌ سریع‌ کارهای‌ اجرایی‌ بمنظور ایجاد اشتغال‌ تأکید شد. در این‌ جلسه‌ با اشاره‌ به‌ آمارهای‌ مربوط به‌ رقم‌ بیکاری‌ و اثرات‌ آن‌ در زندگی‌ فردی‌ و اجتماعی‌ جوانان‌ و همچنین‌ جامعه‌ خاطرنشان‌ شد: ایجاد اشتغال‌ در درجه‌ اول‌ بعهده‌ دولت‌ها می‌باشد و شورایعالی‌ اشتغال‌ در هر دوره‌ باید با تشکیل‌ مستمر و منظم‌ جلسات‌ خود این‌ مسئله‌ را بصورت‌ جدی‌ پیگیری‌ نماید و مسؤولان‌ اجرایی‌ هم‌ باید هر ماه‌ گزارشی‌ از عملکرد خود درخصوص‌ ایجاد اشتغال‌ براساس‌ برنامه‌ مصوب‌ ارائه‌ دهند و چنانچه‌ دستگاهی‌ قصور نماید، مورد مؤاخذه‌ قرار گیرد. در این‌ جلسه‌ بر لزوم‌ همکاری‌ قوای‌ مقننه‌ و قضاییه‌ با قوه‌ مجریه‌ درخصوص‌ بحث‌ اشتغال‌ تأکید شد.
در این‌ جلسه‌ در مورد مبارزه‌ با فساد مالی‌ و اقتصادی‌ ضمن‌ تأکید بر لزوم‌ فعالیت‌ جدی‌ ستاد هماهنگی‌ مبارزه‌ با فساد مالی‌ و اقتصادی‌ خاطرنشان‌ شد: این‌ ستاد باید زمینه‌ همکاری‌ و هماهنگی‌ مبارزه‌ قوای‌ سه‌گانه‌ را در برخورد با فساد مالی‌ و اقتصادی‌ در چارچوب‌ قانون‌ فراهم‌ نماید و این‌ هماهنگی‌ و همکاری‌ به‌ معنای‌ بازداشتن‌ قوای‌ سه‌ گانه‌ از انجام‌ وظایف‌ ذاتی‌ آنها نیست‌. در این‌ جلسه‌ با تأکید بر همکاری‌ قوای‌ مجریه‌ و قضاییه‌ در شناسایی‌ موارد فسادخیز و مقابله‌ با آنها خاطرنشان‌ شد: در برخورد با فساد مالی‌ و اقتصادی‌ باید ضمن‌ تعیین‌ اولویتها در ستاد هماهنگی‌، از موارد مهم‌ و کلان‌ آغاز شود. در این‌ جلسه‌ همچنین‌ بر لزوم‌ اطلاع‌ رسانی‌ صحیح‌ و بموقع‌ به‌ عموم‌ مردم‌ و پرهیز از کارهای‌ تبلیغاتی‌ تأکید شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی