news/content
نسخه قابل چاپ
1368/01/14

دیدار سفیر جدید جمهوری خلق کره با آیت‌الله خامنه‌ای

حجةالاسلام والمسلمین سیدعلی خامنه ای رئیس جمهوری کشورمان همچنین عصر امروز آقای هونگ سان موک سفیر جدید جمهوری دموکراتیک خلق کره را به منظور تقدیم استوارنامه به حضور پذیرفتند.
در این مراسم ابتدا سفیر جدید کره شمالی با تقدیم بهترین درودها و سلام های صمیمانه آقای کیم ایل سونگ رئیس جمهوری کشورش، مراتب تبریکات خود به مناسبت دهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و فرا رسیدن سال نو را به استحضار رئیس جمهوری رساند.
وی سپس با اشاره به موفقیت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: ما پیروزی ها وموفقیت های ملت انقلابی ایران را تحت شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در حقیقت موفقیت هائی برای خود می دانیم.
سفیر جدید کره شمالی با تأکید بر اینکه دولت و ملت کره اهمیت زیادی برای تقویت و گسترش همکاریها با ایران قائل هستند، آمادگی کشورش را در زمینه همکاری های صمیمانه در بازسازی کشور ایران به اطلاع آقای خامنه ای رساند.
آنگاه آقای خامنه ای با تشکر از پیام محبت آمیز آقای کیم ایل سونگ رئیسجمهوری دموکراتیک خلق کره به روابط رو به توسعه دو کشور ایران و کره شمالی درطول 10 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و گفتند: دو دولت و دو ملت ایران و کره شمالی دارای مشترکات بسیار زیادی هستند که این مشترکات موجب افزایش روز افزون مناسبات و همکاری های دو کشور شده است. و در حقیقت دو کشور با توجه به تجربه ها و امکانات ارزنده هم می توانند این همکاری ها را بیش از پیش گسترش دهند.
سپس سفیر جدید کره شمالی در پایان این دیدار اظهار داشت رئیس جمهور و ملت ما مشتاقانه در انتظار سفر جنابعالی به جمهوری دموکراتیک خلق کره بسر میبرند و مامطمئنیم که دیدار جنابعالی از کشور ما مرحله جدیدی در همکاری های رو به رشد دو کشورخواهد بود.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی