news/content
نسخه قابل چاپ
1372/05/06

استقبال پرشور مردم خامنه از رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در دومین‌ روز اقامتشان‌ در شهر تبریز پیش‌ از ظهر امروز برای‌ دیدار با مردم‌ شهر خامنه‌ در میان‌ استقبال‌ پرشور و گرم‌ مردم‌ این‌ شهر و شهرها و روستاهای‌ اطراف‌ آن‌ وارد شهر خامنه‌ شدند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ که‌ مسافت‌ 75 کیلومتری‌ میان‌ تبریز و خامنه‌ را با اتومبیل‌ طی‌ کردند در بین‌ راه‌ به‌ ابراز احساسات‌ خالصانه‌ و مؤمنانه‌ اهالی‌ روستاهای‌ این‌ منطقه‌ که‌ مقدم‌ معظم‌ له‌ را با قربانی‌ کردن‌ دهها رأس‌ گاو و گوسفند گرامی‌ داشتند پاسخ‌ گفتند.
جمعیت‌ انبوهی‌ از مشتاقان‌ دیدار حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از اولین‌ ساعات‌ صبح‌ امروز از شهرها و روستاهای‌ دور و نزدیک‌ با پای‌ پیاده‌ و یا با وسائط نقلیه‌ وارد شهر خامنه‌ شده‌ بودند تا با شرکت‌ در مراسم‌ استقبال‌ از رهبر محبوبشان‌ بر پیوند مستحکم‌ خود با رهبر امت‌ اسلام‌ و تبعیت‌ از ولی‌ امر مسلمین‌ تأکیدی‌ دوباره‌ نمایند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ پس‌ از ورود به‌ خامنه‌ در اجتماع‌ بزرگ‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ که‌ در استادیوم‌ ورزشی‌ این‌ شهر ترتیب‌ یافته‌ بود شرکت‌ کردند و به‌ ابراز احساسات‌ بی‌وقفه‌ آنان‌ پاسخ‌ گفتند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در این‌ اجتماع‌ با شکوه‌ طی‌ سخنانی‌ با اشاره‌ به‌ قدمت‌ و سابقه‌ علمی‌ و فرهنگی‌ شهر خامنه‌ فرمودند: وجود دانشمندان‌، روشنفکران‌ و شخصیت‌های‌ برجسته‌ در منطقه‌ ارونق‌ و انزاب‌ نشانه‌ هوشمندی‌ و پیشرفت‌ این‌ خطه‌ در علم‌ و فرهنگ‌ است‌. مردان‌، زنان‌ و جوانان‌ خامنه‌ در خدمت‌ انقلاب‌، و سربازانی‌ جان‌ برکف‌ برای‌ اسلام‌ و قرآن‌ هستند و باید استعداد خود را در میدان‌ کسب‌ علم‌ و معلومات‌، هر چه‌ بیشتر بکار گیرند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ از موفقیت‌ جوانان‌ ایرانی‌ در مسابقات‌ علمی‌ بین‌المللی‌ به‌ عنوان‌ نشانی‌ روشن‌ از استعداد برجسته‌ مردم‌ ایران‌ یاد کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ با اتکاء به‌ استعداد ذاتی‌ و هوش‌ و توانایی‌ خود در راه‌ جبران‌ عقب‌ماندگی‌های‌ علمی‌ و تکنیکی‌ کشور گام‌ بر می‌دارد و در مسابقه‌های‌ جهانی‌ میان‌ ملت‌ها احساس‌ قوت‌ و قدرت‌ کرده‌ و هیچ‌ گاه‌ ضعف‌ و سستی‌ به‌ خود راه‌ نخواهد داد. ملت‌ ما نیرومند است‌ و هرگز تسلیم‌ دشمن‌ نخواهد شد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ این‌ مراسم‌ با بدرقه‌ شورانگیز و بیاد ماندنی‌ مردم‌ منطقه‌، شهر خامنه‌ را به‌ قصد تبریز ترک‌ کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی