news/content
نسخه قابل چاپ
1382/04/25

دیدار برگزیدگان مسابقات قرآن استعدادهای درخشان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: فضای جوان کشور و هوش و استعداد جوانان دانشگاهی، حوزوی و دیگر جوانان، آینده‌ی بسیار روشنی را برای ایران نوید می‌دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ظهر امروز در دیدار برگزیدگان دوازدهمین دوره‌ی مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزودند: با وجود ابراز نگرانی برخی انسان‌های بدبین و به رغم تلاش‌های دشمنان، به فضای جوان کشور بسیار خوشبین و امیدوار هستم و معتقدم درخشش استعدادهای جوانان در آینده، همه‌ی جهان را متوجه ملت ایران خواهد کرد.
ایشان با اشاره به حضور برجستگان ایرانی در تاریخ علم بشر افزودند: هوش و استعداد درخشان ایرانی در تاریخ این کشور ریشه دارد و افتخارآفرینی جوانان ما در المپیادهای جهانی نشان می‌دهد که امروز فضای مناسبی برای بروز استعدادهای جوانان به وجود آمده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی هوش و استعداد جوانان کشور را سرمایه‌ای ملی و بی‌بدیل خواندند و خاطرنشان کردند: باید از این سرمایه‌ی نفیس، مراقبت و از آن در جهت صحیح و برای پیشرفت همه‌جانبه‌ی ایران استفاده شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن توصیه به جوانان برای بهره‌مندی درست از هوش وافر خود، خطاب به مسئولان نیز تأکید کردند: به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنید که جوانان برای به‌کارگیری استعدادهایشان و جبران عقب‌ماندگی‌های موجود، میدان پیدا کنند.
ایشان با انتقاد از سیاه‌نمایی‌هایی که در مورد خروج جوانان بااستعداد از کشور صورت می‌گیرد، خاطرنشان کردند: مجموعه‌ای عظیم از جوانان خلّاق، فهیم، بااستعداد، باهوش و مبتکر در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و دیگر بخش‌های جامعه وجود دارد که باعث افتخار کشورند و حصارهای مستحکم حفظ هویت ملی و اسلامی محسوب می‌شوند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تربیت یک نسل جوان و فرزانه در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کردند: این جوانان تفکرات اسلامی را با استواری تمام عرضه خواهند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ظهور استعداد و نبوغ جوانان ایرانی در عملیات پیچیده‌ی دفاع مقدس و نیز عرصه‌های علمی و دانشگاهی افزودند: جوان ایرانی با این ظرفیت و هوش فراوان خود می‌تواند الگوی جوامع اسلامی باشد.
ایشان همچنین با تشکر از مسئولان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، دلبستگی و انس استعدادهای درخشان با قرآن کریم را امری بسیار مبارک برشمردند و خاطرنشان کردند: به برکت انس طولانی با قرآن، هدایت و سعادت دنیا و آخرت، نصیب انسان خواهد شد.
 
در این دیدار، آقای اژه‌ای -رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان- اعلام کرد: در دوازدهمین دوره‌ی مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در این سازمان، ۱۴ هزار استعداد درخشان شرکت داشتند که سیصد نفر از آنان برگزیده شده‌اند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی