برای بارگذاری دقایقی صبر کنید...

توصیه می کنیم این محصول را با فشردن کلید F11
به صورت تمام صفحه مشاهده کنید

من زنده‌ام

نویسنده: معصومه آباد

کتاب شرح خاطرات خانم معصومه آباد از چهار سال اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق است. کتاب از دوران کودکی آغاز می‌شود و تا روزهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اسارت ادامه می‌یابد. خانم آباد در این کتاب با صراحت بیان و توصیف‌هایی دقیق از شکنجه‌ها و سختی‌های روزهای اسارت سخن می‌گوید و در همان مقدمه کتاب با خودش عهد می‌بندد که بدون ذره‌ای اغراق هر جا هر رخداد و حالتی داشت را به نگارش درآورد.
متن و تصویر تقریظ

آتش به اختیار

نویسنده: حجت ایروانی

مجموعه 13 خاطره از رزمندگان دیده‌بانی است که در روزهای دفاع مقدس با مهارت خود خوش درخشیدند. کار دیده‌بانی کار حساس و خطرناکی است و یک دیده‌بان نفوذی گاه باید یک تنه تا عمق خاک دشمن پیش برود. همین ویژگی این کتاب را هیجان انگیز و خواندنی می‌کند.
متن و تصویر تقریظ
fkh lounges

اردوگاه عنبر

نویسنده: حسین فرهنگ اصلاحی، مهدی گلابی، غلامحسین کهن

در این کتاب سه خاطراه از آزادگان هوانیروز را که در بند ارتش بعثی اسیر بودند را می‌خوانیم، اسرایی که در اردوگاه‌های «عنبر» و «الرشید» در بدترین شرایط روحی و جسمی قرار داشتند. تحمل و صبر این رزمندگان آزادگان در برابر شكنجه‌های کشنده بعثی‌ها، ارتباطات اسیران با هم و با زندان‌بانان خواندنیاست.
متن و تصویر تقریظ

از الوند تا قراویز

نویسنده: حسین بهزاد، گلعلی بابایی

این کتاب، کارنامه تاریخی استان همدان در انقلاب اسلامی، نبردهای کردستان و جنگ تحمیلی از سال 1342 تا 1367 است. در بخش مهمي از اين كتاب حوادث كودتاي 18 تير سال 1359 معروف به كودتاي نوژه، چگونگي شكل گيري گروهك هاي ضد انقلاب در خارج از ايران و نقش مبارزان همدان در دستگيري و خنثي كردن كودتا بيان شده است.
متن و تصویر تقریظ

بابانظر

نویسنده: سید حسین بیضایی

کتاب خاطرات بابانظر، حاصل 36 ساعت گفت‌وگوی سيدحسين بيضايي با محمدحسن نظرنژاد است. مصاحبه‌هایی که سال 1374 انجام شد و مصطفی رحیمی چند سال بعد آن را در هجده فصل تدوین کرده است. شخصیت بابانظر واجد ویژگی‌های جالبی است که با حفظ لحن بابانظر جذابیت بیشتری یافته است.
متن و تصویر تقریظ

پا به پای باران

نویسنده: هدایت الله بهبودی، مرتضی سرهنگی

كتاب مشتمل بر 2 گزارش مشترك از شهر خرمشهر در سال‌هاى 1367 و 1368 و پاره‌ای رخدادهای جنگ ايران و عراق‏ است. نویسندگان به شرح حضور خود در مناطق جنگى و جنگ زده‏خرمشهر، اهواز، شلمچه، دهلاويه، آبادان و كوى ذوالفقارى پرداخته‏ و از خاطرات عمليات‌هاى فتح‏المبين و بيت‏المقدس مواردى را نقل‏كرده و از شهدايى چون جهان‏آرا، محسن صفوى، بهروز مرادى... ودكتر چمران ياد نموده‏اند.
متن و تصویر تقریظ

پایی که جا ماند

نویسنده: سید ناصر حسینی‌پور

سید ناصر حسینی‌پور کتاب «پایی که جا ماند» را به ولید فرحان، شکنجه‌گری که از هیچ فرصتی برای آزار و اذیت او غافل نمی‌ماند تقدیم کرده است. شکنجه‌گری که او را مجبور به دویدن بر روی یک پا می‌کند، او را مجبور به ساعت‌ها خیره شدن به آفتاب می‌کند و برای بیرون کشیدن اطلاعات از ناصر با کابل به جان او می‌افتد.
تقریظ

پرواز شماره 22

نویسنده: عصام عبدالوهاب الزبیدی

اولین کتاب خاطرات از یک خلبان عراقی به نام «عصام عبدالوهاب الزبیدی» است که در دوران اسارتش به نگارش درآورده است. این کتاب را "محمدحسین زوار کعبه" به فارسی برگردانده و انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای نخستین بار در سال 1370 آن را چاپ کرده است. خلبان عراقی دزفول را با العماره اشتباه می‌گیرد و ماجراهایی که بعد از آن بوجود می‌آید.
متن و تصویر تقریظ

پیشانی شیشه‌ای

نویسنده: محمد طیب

مجموعه چهار داستان کوتاه در ارتباط با جنگ است .که یکی از آنها «خط خطا» نام دارد. پزشکی که در یکی از بیمارستان‌ها مشغول کار است روزی با جوانی روبه‌رو می‌شود که بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان منتقل شده است .پزشک درمی‌یابد که او یکی از دانشجویان سابقش به نام حمید است . او به یاد می‌آورد که حمید از او خواسته بود که وساطت کرده تا برای بازدید جبهه‌ها برود .اما مادر راضی نمی‌شود .اکنون، پس از گذشت چندی از آن واقعه...
متن و تصویر تقریظ

تپه های لاله سرخ

متن و تصویر تقریظ

تیپ 83

نویسنده: سید محمد علی دیباجی

تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(علیه السلام) تیپ رزمی روحانیون بود. رزمنده‌هایی که علاوه بر امور رزمی میدان نبرد، کار تبلیغی را در جبهه رها نکرده بودند. این کتاب در سال 1370 که به بازار آمد، دومین مجموعه خاطرات روحانیون رزمنده بود که براساس راویت روحانیون رزمنده‌های نگاشته شد.
متن و تصویر تقریظ

جدال در زیویه

نويسندگان: محمدتقي مشكوري، عباس پارسيا ـ‌ ولي صابري و حميد حسيني

كتاب‌ در چهار بخش تنظیم شده است. دنياي تخريبچي‌ها، نحوه‌ حركت‌ مين‌‌گذارها، شجاعتشان‌، ملاقات‌ مجروحي‌ با امام‌ زمان‌ و شهيد شدنشان در ميدانهاي‌ مين‌، جبهه‌هاي‌ كردستان‌، آزادسازي‌ بانه‌ و سردشت‌ از دست‌ كومله‌ و نبرد زيويه‌ است‌. فتح‌ شلمچه‌ و عمليات‌ كربلاي‌ چهار و شناسايي‌ مناطق‌ اطراف‌ شلمچه‌ از دیگر بخش‌های کتاب است‌.
متن و تصویر تقریظ

جشن حنابندان

کتاب «جشن حنابندان» شامل ۲ گزارش از دو عملیات در مناطق جنوب و غرب کشور است که محمدحسین قدمی این گزارش‌ها را از میان خاطرات رزمندگان «لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله» گردآوری نموده است. گزارش اول کتاب در طول عملیات کربلای ۵ نوشته شده و گزارش دوم آن که مربوط به عملیات بیت‌المقدس ۴ است، به سفارش شهید سید مرتضی آوینی و برای مجموعه‌ی روایت فتح نوشته شده است.
متن و تصویر تقریظ

جنگ پابرهنه

نویسنده: رحیم مخدومی

رحیم مخدومی در «جنگ پا برهنه» ۲۴ خاطره از مقاطع مختلف جنگ از جمله عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۵ است. کتاب به زیبایی دشواری‌های زندگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس را بیان کرده است. هر خاطره با آیه‌ای از قرآن آغاز می‌شود. آیه‌ای که ارتباط و همبستگی معنایی با خاطره دارد.
متن و تصویر تقریظ

جنگ خیابانی

نویسنده: سید نظام مولا هویزه

این کتاب در مورد قیام شیعیان عراق پس از جنگ نفت است و واقعه از زبان پناهندگان عراقی به کشورهای همسایه نگارش یافته است. «جنگ خیابانی» در 78 صفحه قیام مردم عراق و مصیبت‌هایی که پس از پیروزی‌های موقت تحمل کرده‌اند را به تصویر می کشد.
متن و تصویر تقریظ

خاک‌های نرم کوشک

نویسنده: سعید عاکف

کتاب منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان شهید عبدالحسین برونسی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است. کتاب با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی هفتاد روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی این فرمانده نقل می‌شود. هر خاطره نقل شده در مورد شهید با یک عکس از شهید همراه است.
متن و تصویر تقریظ

خداحافظ کرخه

متن و تصویر تقریظ

خط فکه

نویسنده: سید محمد شکری

خاطرات و یادداشت‌های شهید سید محمد شکری از جبهه های فکه، مهران، فاو و شلمچه است. نویسنده‌ی شهید دانشجوی رشته ی پزشکی بوده و در میدان های نبرد هم امدادگری می کرده. رهبر انقلاب در مورد این کتاب نوشته اند: «این سند ارزشمند از اوضاع جبهه و خوی و خصلت بسیج است.. این از جمله نوشته هایی است که حتما باید به زبان های دیگر ترجمه شود.»
متن و تصویر تقریظ

دا

نویسنده: سیده اعظم حسینی

خاطرات دختر 17 ساله ای است که 20 روز از 34 روز حماسه خرمشهر را در این شهر به عنوان نیروی مقاومت حضور داشته. بیان عمق فاجعه در این کتاب گاه آنقدر سنگین است که قلب انسان را جریحه‌دار می‌کند.
متن و تصویر تقریظ

دسته یک

نویسنده: اصغر کاظمی

کتاب «دسته‌ یک» درباره رزمندگان نوجوانی از گردان حمزه(ع) است که قصد دارند در جاده‌‌ فاو - ام‌القصر عملیاتی انجام دهند و حوادث زیادی را از سر می‌گذرانند. نکته جالب این کتاب، شنیدن برخی از صحنه‌های جنگ از چند نگاه متفاوت و با روایات مختلف اما در نهایت یکسان است.
متن و تصویر تقریظ

دشت شقایقها

نویسنده: محمدرضا بایرامی

این کتاب دربردارنده یادداشت‏های یک سرباز وظیفه ‏درباره ایام حضور وی در جبهه‏های جنگ است. خاطرات وی نشان‌دهنده زندگی روزمره رزمندگان و نحوه تقابل آنها با مشکلات و سختی‏های منطقه جنگی است. بخش عمده‏ خاطرات مربوط به حضور این رزمنده در مخابرات جبهه و چگونگى‏ برقرارى ارتباط بین سنگرهاى مختلف است.
متن و تصویر تقریظ

زنده‌باد کمیل

نویسنده: داوود امیریان

شرح دلاوری‌های گردان کمیل در مناطق حساس جنگی از جمله مهران کرخه و شلمچه است. این کتاب توسط محسن مطلق یکی از مبارزین این گردان که از نزدیک شاهد و ناظر وقایع بوده نوشته شده است. نویسنده در این کتاب به توصیف احوال معنوی رزمندگان پرداخته و گذری به صحنه‌های رزم و شهادت آنان زده است.
متن و تصویر تقریظ

سفر به شهر زیتون

نویسنده: جواد جزینی

پس از زلزله منجیل و رودبار در سال ۶۹، عده ای از هنرمندان، شاعران و نویسندگان به این مناطق سفر کردند تا شاید حضورشان التیامی بر درد زلزله زدگان و بازماندگان حادثه باشد. کتاب سفر به شهر زیتون خاطرات و گزارش‌های آنها از این سفر چند روزه و تاثر برانگیز است.
متن و تصویر تقریظ

سفر به قلّه‌ها

پديد آورنده: هدايت الله بهبودي

اين كتاب مربوط است به جنگ در مناطق كوهستاني غرب كشور و شرق عراق. گزارش اول مربوط به عملیات آزاد سازی حلبچه است. گزارش بعدی از منطقه عملیاتی بیت‌المقدس 6 و گزارش آخر هم حکایتي است از عملیات مرصاد. از ويژگيهاي بارز اين اثر گزارش‌هاي پرتوصیف و قلم روانی است که مناطق عملياتي در صریح و شفاف تصویر می‌کند.
متن و تصویر تقریظ

شانه‌های زخمی خاکریز

نویسنده: صباح پیری

مجموعه خاطرات یک امدادگر دوران دفاع مقدس است. صباح پیری در خاطراتش خوب دنیای پر افت و خیز امدادگران را تصویر می کند. رهبر انقلاب در مورد این کتاب چنین نوشته اند که در این نوشته هر چه به آخر نزدیک می شویم، روح اخلاص و صفایی که در آن موج می‌زند را بیشتر حس می‌کنیم.
متن و تصویر تقریظ

ضربت متقابل

نویسنده: حسین بهزاد، گلعلی بابایی

دومین جلد از مجموعه مستند نگاری تاریخ لشکر 27 محمد رسول الله در جنگ تحمیلی است. درباره کارنامه عملیاتی این لشکر، در عملیات رمضان از تیر تا پایان شهریور ماه ۱۳۶۱ است. ضربت متقابل در دوازدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است.
متن و تصویر تقریظ

عباس دست طلا

نویسنده:محبوبه معراجی پور

خاطرات عباس‌علی باقری، یکی از صنعت‌گرانی است که در جبهه های هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشته و به جای گرفتن اسلحه در دست، آچار پیچ‌گوشتی در دست گرفته است. در صفحه‌ی تقدیمیه‌ی کتاب نوشته شده است: تقدیم به همه‌ی بسیجیان فنی و تعمیرکار! از همین جا معلوم می‌شود با یک کتاب متفاوت روبه‌رو هستیم...
متن و تصویر تقریظ

عبور از آخرین خاکریز

نویسنده: محمد حسین زوار کعبه

کتابی است از خاطرات اسیر عراقی، دکتر احمد عبدالرحمن که در آخرین ساعات آزادی خرمشهر خود و دوست مجروحش را تسلیم رزمندگان ایرانی می‌کند. رهبر انقلاب در مورد این کتاب می نویسد:« به جاست اگر همه یا بخشی از این کتاب به زبان های اروپایی ترجمه و در پاورقی روزنامه هایشان منتشر شود.»
متن و تصویر تقریظ

فرمانده من

نویسنده: جمعی از نویسندگان

مجموعه کتاب‌های «یادنامه» با موضوع «جنگ ایران و عراق» است. هفت نویسنه سرشناس ادبیات پایداری نوشته اند. رحیم مخدومی یادواره‌ای از فرمانده، مدنی نوشته است. رحیم مخدومی و دیگر نویسندگان کتاب هر یک روایتی از یک فرمانده را به نگارش درآورده‌اند. کتاب علاوه بر روحیه‌های شخصی فرماندهان به بخش‌هایی از سلوک نظامی و رزمی آن‌ها هم می‌پردازد.
متن و تصویر تقریظ

شوخ‌طبعی‌ها

متن و تصویر تقریظ

گزارش یک بازجویی

نویسنده: مرتضی بشیری

این کتاب حاصل مراحل بازجویی و زندگی اردوگاهی سرهنگ محمدرضا جعفرعباس الجشعمی است وقتی به دست نیروهای ایرانی در جنگ اسیر شده بود. «گزارش یک بازجویی توسط «مرتضی بشیری» نوشته شده و اولین نوبت چاپش در سال 69 بوده است.
متن و تصویر تقریظ

لشکر خوبان

لشکر خوبان روایتی داستانی از حوادثی بزرگ بود که راوی‌اش، مهدیقلی رضایی در آن از بیش از چهار صد همرزمش یاد کرده بود که اغلب آنها به قافله شهدا پیوسته بودند. خاطرات رضایی و قلم سپهری بدون رودروایستی «جنگی که بود» را به تصویر کشیدند. علاوه بر جزییات فراوان شناسایی‌ها، آموزش‌ها و عملیات‌ها، شوخی‌ها، اشتباهات، انتقادات صریح از تغییر روحیه‌ها در اواخر جنگ گفته شده است.
متن و تصویر تقریظ

مدال و مرخصی

نویسنده:هدایت الله بهبودی

مجموعه یازده یادداشت از یک اسیر عراقی است که اتفاقات جنگ را از دید یک عراقی تصویر می‌کند. خواندن خاطرات جنگ از دید دشمن هم عبرت‌آموز است و هم گاهی جذاب. یادداشت‌های این مهمان عراقی توسط هدایت‌الله بهبودی ترجمه شده است. کتاب بیش از 15 نوبت تجدید چاپ را تجربه کرده است.
متن و تصویر تقریظ

مقتل

نویسنده: محمد بکایی

مقتل مجموعه ای از هفت داستان با موضوع دفاع مقدس است. نویسنده توانسته با قلمی روان و توصیف دقیق جزئیات داستانهایی را خلق کند که البته واقعی‌اند و خواننده را با متن حادثه درگیر می‌کند. کتاب ‌ماجرای محاصره‌ شدن‌ عده‌ای از رزمندگان‌، كتك ‌خوردن‌، شهادت ‌و نهایتا اسارت‌ آن‌ها ‌و مقايسه ‌آن ‌با وقايع ‌كربلاست.
متن و تصویر تقریظ

نجیب

نویسنده: جمعی از نویسندگان

عنوان داستاني كوتاه از محمدجواد جزيني است كه در كنار داستان‌هاي كوتاه ديگري در يك مجموعه‌اي به همين نام منتشر شده است.در اين مجموعه به غير از داستان «نجيب» داستان‌هاي ديگري همچون «كپه لرزان» از م. نصرآبادي، «چوب بي‌صدا» از محمد بكايي، در يك شب خودماني» از علي‌اكبر عسكري، «فصل گلابي‌ ـ الف» از جواد جزيني دوست، «كوچك من» از رضا بهرامي و «سرلشكر عراقي» از اسماعيل رمضانيان منتشر شده است.
متن و تصویر تقریظ

نورالدین پسر ایران

نورالدین پسر ایران» کتاب خاطرات سید نورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که مانند دیگر رزمنده‌های نوجوان ایران با تلاش و زحمت فراوان رضایت والدین و مسئولین را برای اعزام به مناطق عملیاتی جلب کرد و از دی ماه 1359 -یعنی تنها سه ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی- به جبهه‌های نبرد با متجاوزان رفت.
متن و تصویر تقریظ

نونی صفر

نویسنده: سید حسن شکری

شرح دیده‌ها و خاطرات سید حسن شکری که از رزمنده‌های گردان حبیب بن مظاهر بوده است. چگونگی رزم در برخی عملیات‌ها مانند والفجر 8 و کربلای 8 از موضوعات این کتاب است. از نظر رهبر انقلاب« این نیز از جمله‌ی سندهای دقیق دوران دفاع مقدس است که باید از نویسنده‌ی آن بسیار متشکر بود. صفا و معنویت در این کتاب موج می‌زند.»
متن و تصویر تقریظ

همپای صاعقه

«همپای صاعقه» کارنامه‌ای تاریخی و مستند از شکل‌گیری لشکر 27 محمد رسول الله(ص) است. روایتی از یک مقطع زمانی شش ماهه از جنگ تحمیلی. از ابتدای دی ماه 1360 تا اواخر تیر ماه گرم سال 61. موضوع اصلی کتاب شرح مستند مراحل آغازین تاسیس تیپ نظامی محمد رسول الله است و نقش این تیپ را در دو عملیات بزرگ فتح‌المبین، بیت‌المقدس و لبنان بیان می‌کند.
متن و تصویر تقریظ

هنگ سوم

نویسنده: مجتبی الحسینی

خاطرات یک پزشک اسیر عراقی به نام مجتبی الحسینی است. خواندن داستان جنگ و اتفاقات آن از دید یک عراقی می تواند جذاب و همچنین مفید باشد.
متن و تصویر تقریظ

یادداشت‌های خرمشهر

نویسنده: بهروز مرادی

این کتاب مجموعه یادادشت ها و نامه های شهید بهروز مرادی است. بهروز مرادی اصالتا اصفهانی بود اما در خرمشهر بزرگ شد و هنگام آغاز جنگ با بقیه رزمندگان در دفاع از خرمشهر همراه شد. بهروز نقاش زبردستی بود. تابلوی معروف «به خرمشهر خوش آمدید. جمعیت، 35 میلیون نفر» از کار های خلاقانه اوست.
متن و تصویر تقریظ

یادداشت‌های ناتمام

نويسنده گان: علی سمندریان، سید محمد شکری، اصغر آبخضر و کمال سپاهی

مجموعه اي است از يادداشتهاي دو رزمنده و دو شهيد از وقايع روزها و شيهاي عمليات و منطقه هاي عملياتي. از مهران، از شلمچه ي كربلاي پنج، شهید سمندریان از زندگی در فضای جبهه و جنگ گفته است و ياداشت پاياني گزارشي است از عمليات مسلم ابن عقيل.
متن و تصویر تقریظ

یاد یاران

نويسنده: حميد داوود آبادي

این کتاب با روح طنز و مزاحی که هرجای آن گسترده است و بر آن شیرینی و جاذبه ویژه ای بخشیده، از بسیاری کتاب‌های جبهه جالب‌تر و گیراتر روحيه و حال و هواي بچه هاي بسيج را تصوير كرده و از ويژگي‌هاي خوب اين كتاب تصويرسازي خوبش از فضا و رويدادها است.
متن و تصویر تقریظ

یاور صادق

نویسنده: حسین نیری

خاطرات «محمد صادق بنایی» که یکی از بازاریان قدیمی و سرشناس بوده، در طی سال‌های‌ انقلاب و دفاع مقدس است. او قبل از انقلاب با خانواده مقام معظم رهبری به ویژه پدر بزرگوار ایشان، رابطه‌ای‌ نزدیک و دوستانه داشته است که بخشی از این کتاب هم به خاطرات این فرد از رهبر انقلاب اختصاص دارد.
متن و تصویر تقریظ

Toggle
X