Khamenei.ir

1397/03/12

نماهنگ | اسیرِ نفتی

اقتصاد نفتی -یعنی تکیه‌ی اصلی به فروش نفت خام- یکی از عیوب اساسی اقتصاد ما است؛ رهبر انقلاب از حدود بیست سال قبل این حرف را گفتند و بعضی از مسئولینِ دولتهای آن روز یک لبخندی زدند و از آن عبور کردند. ما بایستی به جایی برسیم که هروقت اراده کردیم بتوانیم درِ چاه‌های نفتمان را ببندیم و این ممکن است، این را بعید نباید دانست؛ این چیزی است ممکن.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«ما اسیر نفت نباشیم؛ امروز ما اسیرِ نفتیم، ما توی مشت نفتیم؛ نفت هم دست ما نیست. تولیدش دست ما است، [امّا] قیمت‌گذاری‌اش دست دیگران است، امکان فروشش دست دیگران است، تحریمش به دست دیگران است؛ ما در واقع اسیر نفتیم، [ولی] نفت باید اسیر ما باشد، نفت باید در اختیار ما باشد؛ این یک سیاست قطعی است. نفت یک سرمایه‌ی ملّی است. البتّه سالهای طولانی‌ای خواهد گذشت تا این سرمایه تمام بشود امّا خب تمام خواهد شد. ما عادت کرده‌ایم که نفت را یعنی این ذخیره‌ی ملّی را از زیر زمین می‌آوریم بیرون و بدون هیچ ارزش افزوده‌ای میفروشیم.»
۱۳۹۷/۰۳/۰۲
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس بیانات ۲۰ سال گذشته رهبر انقلاب درباره متکی نبودن اقتصاد کشور به نفت؛ نماهنگ «اسیرِ نفتی» را منتشر می‌کند.
 

باتوجه به سرعت اينترنت خود، يکي از فايلهاي زير را دريافت نماييد:

پیوندهای مرتبط:

در این رابطه ببینید:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای